• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۴۳ درصد از کل مطالبات زعفران کاران خراسان رضوی پرداخت شد/نقدی بر رفتار تعاونی روستایی

۴۳ درصد از کل مطالبات زعفران کاران خراسان رضوی پرداخت شد/نقدی بر رفتار تعاونی روستایی

  • توسط دنیای زعفران
  • اسفند 20, 1398
  • اخبار

مدیر تعاون روستایی استان از پرداخت 43 درصد از کل مطالبات زعفران کاران خراسان رضوی خبر داد.

مهندس ایرج ناصری مقدم در خصوص پرداخت مطالبات زعفران کاران اعلام کرد: تاکنون ۲۷۶۹ میلیارد ریال از مطالبات زعفران کاران پرداخت شده است که با پرداخت این وجوه مجموعا ۴۳ درصد از کل  مطالبات زعفران کاران استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: کل وجه پرداختی تا  تاریخ سیزدهم اسفند ۱۳۹۸ مبلغ ۲۷۶۹ میلیارد ریال بوده است که با احتساب ۵۳۸ میلیارد ریال اخیر آخرین تخصیص انجام گرفته جمعاً ۴۳ درصد از مطالبات زعفران کاران پرداخت شده است.

به گزارش قدس آنلاین ، ناصری مقدم در توضیح چگونگی و میزان پرداخت مطالبات زعفران کاران گفت: کل خرید ۶۸ ۸۲۳ ۷۵۰ گرم بوده که در هفت چک لیست تهیه شده و  مجموعاً به طور متوسط ۴۳ درصد مطالبات پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به زودی   تخصیص ها و پرداخت های  جدید انجام شود که به اطلاع کشاورزان خواهد رسید.

دنیای زعفران امیدوار است که مدیران مربوطه نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزان زعفرانکار در شرایط ناگوار فعلی توجه جدی تر به خرج دهند.تاخیر فراوان در پرداخت مطالبات زعفرانکاران اگر پیش از این صرفا منجر به خسارات مالی می شد، اکنون اما می تواند عواقب بسیار ناگواری را به همراه آورد. با شیوع ویروس کرونا اغلب کسب و کارها به کما رفته است. از سویی، عمده ی این طلبکاران کشاورزان شریفی هستند که شغل دیگری ندارند و عدم پرداخت این مطالبات می تواند آنها را ، به منظور تامین نیازهای اولیه ی خانواده خود ، وادار به انجام مشاغلی نماید که در شرایط فعلی بسیار خطرناک می باشد و حتی می تواند به قیمت جان آنها تمام شود.پرداخت این مطالبات لطفی در حق کشاورزان نخواهد بود بلکه انجام وطیفه ای است که متاسفانه مدت هاست با تاخیر مواجه شده است.

مضافا آنکه، تعاونی روستایی چگونه در یک ماه اخیر اقدام به خرید نقدی زعفران نمود در حالیکه در پرداخت مطالبات ناتوان می باشد ؟ از سویی دیگر، تعاونی در این موضوع عملا از خود سلب مسیولیت کرده است و تمام کاستی را متوجه سازمان برنامه می داند و مطالبات کشاورزان را به این سازمان احاله می دهد. آیا معلمان حقوق خود را از سازمان برنامه مطالبه می کنند و پزشکان کارانه ی خویش را از جناب نوبخت دریافت می دارند که اکنون مطالبات کشاورزان را به سازمان برنامه و جناب نوبخت محول می فرمایید!!؟ حضرات اگر نیمی از توان خود در مصاحبه با خبرگزاری ها را صرف رایزنی با مقامات و انجام وظایف ذاتی خود نمایند ، بی تردید مطالبات کشاورزان بسیار پیش تر از این پرداخت شده بود.

دولتمردان پیش از آنکه مردم را به رعایت انصاف و صبردعوت نمایند ، تعهدات و وظایف اولیه و بدیهی خویش را در قبال این قشر شریف به انجام رسانند! بی تردید آثار عملی چنین عملکردی بیش از موعظه و پندهای مکرر دولتمردان خواهد بود!

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید