• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد تند باستانی از میری و شیرزاد؛ فساد و بیکفایتی در تعاون روستایی/ ایجاد تنش قیمتی توسط رئیس اتحادیه صادرکنندگان

انتقاد تند باستانی از میری و شیرزاد؛ فساد و بیکفایتی در تعاون روستایی/ ایجاد تنش قیمتی توسط رئیس اتحادیه صادرکنندگان

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 12, 1399
  • اخبار

بعد از ضرب شست نماینده جدید، نماینده قدیم تربت هم گرد و خاک به پاک کرد

انتقاد تند باستانی از میری و شیرزاد

فساد و بیکفایتی در تعاون روستایی/ ایجاد تنش قیمتی توسط رئیس اتحادیه صادرکنندگان

باستانی نماینده سابق تربت حیدریه در مصاحبه ای اظهاراتی تند علیه دو مسئول بخش خصوصی و بخش تعاونی زعفران (رئیس اتحادیه صادرکنندگان و مدیر سابق سازمان تعاون روستایی) مطرح کرد. باستانی از بی کفایتی مدیر کشوری تعاون روستایی سخن گفت و تصریح کرد: ، رانت و فساد داخل این سازمان نیز بیداد می کند.

وی، میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران را هم متهم به اقدام برای کاهش قیمت زعفران کرد و گفت: رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در خراسان رضوی و عضو شورای ملی زعفران هر ساله و با آغاز برداشت محصول زعفران با مصاحبه های شیطنت آمیز خود نقش بسزایی در کاهش قیمت زعفران دارد.

گفتنی است هفته قبل، زنگنه نماینده جدید تربت حیدریه نیز ضمن انتقاد از عملکرد تعاون روستایی، از برکناری شیرزاد مدیر این سازمان خبر داده بود.

بی کفایتی مدیر کشوری تعاون روستایی

به گزارش خبرنگار نوید تربت، سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس دهم در نشستی خبری با جمعی از اصحاب رسانه تربت حیدریه در پرداخت باقی مانده مطالبات زعفرانکاران گفت:خرید بیش از 68 تن زعفران توسط سازمان تعاون روستایی در حالی انجام شد که بی کفایتی مدیر کشوری این سازمان اوضاع را برای زعفرانکاران بدتر کرد تا جائی که بنده به آقای خاوازی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردم تنها شرط ما برای رای اعتماد، سامان دادن به اوضاع اسف بار مدیریتی سازمان تعاون روستایی است.

تخلف، رانت و فساد داخل سازمان تعاون روستایی بیداد می کند

نماینده سابق تربت حیدریه در مجلس دهم گفت: سازمان تعاون روستایی به یک مشتری بد حساب بانکی تبدیل شده بود و هیچ بانکی حاضر نبود به این سازمان اعتبار تخصیص بدهد، از طرفی تخلف، رانت و فساد داخل این سازمان نیز بیداد می کند.

باستانی اضافه کرد: سال گذشته از مجموع 280 تن زعفران تولید شده 68 تن توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده، حدود 20 تن در انبارهای بورس دپو شده و بیش از 100 تن زعفران خشک در اختیار مردم است، اما ایراد اساسی در این است که سازمان جهاد کشاورزی هنوز آمار دقیقی از این محصول ندارد.

باستانی می افزاید: همه این فعل و انفعالات در حالی رخ می دهد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در اروپا تمام رستورانها تعطیل شدند و بخش عمده ای از تقاضا کاهش یافته و وقتی تقاضا کم و عرضه فراوان باشد این اوضاع بازار شکل می گیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی یکی از عوامل اصلی تنش قیمت

دکترباستانی در پاسخ به این سئوال که سال گذشه در زمان برداشت محصول زعفران با اشاره به دست های پشت پرده برای کاهش قیمت زعفران گفتید اگر ناچار شوید اعلام می کنید که چه کسانی با سوار شدن بر گرده زعفرانکاران در مشهد هتل دار شده اند؟ آیا زمان افشای آن فرا نرسیده؟ گفت:شخص غلامرضا میری، رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در خراسان رضوی و عضو شورای ملی زعفران هر ساله و با آغاز برداشت محصول زعفران با مصاحبه های شیطنت آمیز خود نقش بسزایی در کاهش قیمت زعفران دارد.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید