آمار تولید زعفران خراسان جنوبی؛ رشد 3.5 درصدی در سال 99

تخمین رشد 3.5 درصدی  تولید زعفران در خراسان جنوبی

در حالیکه اکثر شهرستان های خراسان رضوی، تخمین هایی مبنی بر کاهش تولید زعفران در سال جاری ارائه کرده اند، رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از رشد تولید محصول در این استان خبر داد.

قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید زعفران امسال نسبت به سال قبل ۳.۵ درصد افزایش یافته است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

تولید زعفران خراسان

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با اشاره به روش های خرید زعفران گفت: در روش خرید فیزیکی زعفران کشاورزان با مراجعه به مراکز خرید تعاون روستایی با معرفی جهاد کشاورزی زعفران را در اختیار مراکز خرید قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: بعد از تحویل محصول به مراکز خرید حمایتی، کارشناسان زعفران را از لحاظ ظاهری و کیفیت بررسی می‌کنند و ۳۰ درصد قیمت محصول به صورت وجه نقد و مابقی پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی در مدت سه ماه قابل پرداخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید زعفران امسال نسبت به سال قبل ۳.۵ درصد افزایش یافته است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

قوسی اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار از مزارع استان خراسان جنوبی زیر کشت زعفران است و بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان با پنج هزار و ۷۹ هکتار مربوط به شهرستان قاینات است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های متعدد امسال نیز مانند سال‌های گذشته با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از افت قیمت، خرید حمایتی محصول ارزشمند زعفران توسط دولت در حال انجام است.

البته منبع داده های اظهارشده توسط قوسی و نحوه محاسبه و تخمین مشخص نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید