ماجرای زعفران در ازبکستان چیست؟

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 25, 1400
  • اخبار
زعفران در ازبکستان

ماجرای زعفران در ازبکستان چیست؟

رقبای جدید در کمین طلای سرخ ایران؛ ازبکستان به دنبال افزایش کشت زعفران/فروش بسته 3 گری زعفران به قیمت 26 دلار!

به گفته یک فعال بازار زعفران ماجرای زعفران در ازبکستان از این قرار است که «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در سال 2017  میلادی در چارچوب سفر به استان «قشقه دریا» پیشنهاد تولید زعفران را در این کشور داد. وی افزود: پس از آن ما در سال 2019 میلادی با ایتالیا یک شرکت مشترک را مبنی بر اجرای طرحی به ارزش بیش از 34 میلیون یورو در تولید زعفران ایجاد کردیم.

در خصوص تولید زعفران در ازبکستان ، به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالرشید شرف‌الدین‌اف» مدیر عامل شرکت مشترک «BMB-OPERA ZAFFERANO» ازبکستان و ایتالیا گفت: هم اکنون 90 درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود. وی افزود: شرکت مشترک «BMB-OPERA ZAFFERANO»  ازبکستان و ایتالیا در سال 2019 میلادی در ناحیه «بحمل» استان «جزخ» توسط شعبه کارخانه «BMB Shifo» و شرکت Opera SRL  ایتالیا ایجاد شده است.

شرف‌الدین‌اف اظهار داشت: هم اکنون زعفران در ایران و افغانستان تولید می‌شود. اما ایتالیا نیز یکی تولیدکنندگان اصلی زعفران است و ما با ایتالیا در مورد همکاری در این زمینه  قرارداد امضا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در سال 2017  میلادی در چارچوب سفر به استان «قشقه دریا» پیشنهاد تولید زعفران را در این کشور داد. پس از آن ما در سال 2019 میلادی با ایتالیا یک شرکت مشترک را مبنی بر اجرای طرحی به ارزش بیش از 34 میلیون یورو در تولید زعفران ایجاد کردیم.

شرف‌الدین‌اف ادامه داد: ما محصولات خود را به ایتالیا صادر می‌کنیم. علاوه بر این، با توجه به کیفیت بالای زعفران تولید شده، ما با کشورهای کره جنوبی و آمریکا نیز در مورد صادرات زعفران به این کشورها قراردادهایی امضا کردیم.

وی همچنین یادآوری کرد: همچنین در سفر رئیس جمهور ازبکستان به تاجیکستان دو کشور قرارداد همکاری در زمینه کشت زعفران امضا کرده اند.

شرف‌الدین‌اف در پایان گفت: زعفران شرکت ما به مقدار 3 گرم بسته بندی می‌شود و نرخ یک بسته زعفران 3 گرمی بیش از 26 دلار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید