علل رشد صادرات زعفران چه بود؟

رشد صادرات زعفران به چین

علل رشد صادرات زعفران چه بود؟

ماجرای تعرفه صادرات زعفران به چین و رفع آن

اخیرا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، در توئیتی از رشد صادرات زعفران به چین در سه ماهه اول امسال به میزان 8 برابر  با رفع برخی موانع خبر داده بود.

به نظر میرسد این مانع، همان تعرفه حدود 40 درصدی صادرات زعفران به چین بوده است که بسیاری از تجار را مجبور میکرد محموله خود را به صورت غیرمستقیم (مثلا از طریق کشورهای همسایه) به چین بفرستند و منجر به افزایش هزینه ها میشد.

اما آنگونه که ایشان اعلام کرده و رئیس اتحادیه صادرکنندگان نیز تصریح کرده است، ظاهرا این تعرفه حذف شده(یا کاهش پیدا کرده) است. موضوعی که می تواند بر روند صادرات پس از این نیز اثر بااهمیت داشته باشد.

متن توئیت قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:

رشد صادرات زعفران به چین

آخرین وضعیت قیمت زعفران در بازار از زبان رئیس اتحادیه

آقای غلامرضا میری گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۲ تا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، پوشال ۳۷ میلیون تومان، نگین ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان و سوپر نگین ۴۵ میلیون تومان است‌.

به گفته او، با توجه به آنکه کمتر از سه ماه تا برداشت محصول زمان باقی است، زمینه برای عرضه زعفران در بازار کم شده که در نهایت کاهش عرضه در برابر تقاضا منجر به افزایش قیمت محصول در بازار شده است.

دو علت رشد صادرات طلای سرخ از ربان میری

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان میری درباره آخرین وضعیت رشد صادرات زعفران گفت: بنابر آمار سه ماهه صادرات زعفران در مقایسه با سال قبل ۶۳ درصد رشد داشته است که یکی از دلایل این امر مربوط به کاهش تعرفه صادرات به چین و دیگری افزایش نرخ ارز و ترغیب صادرکنندگان به امر صادرات است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: از وزارت جهاد تقاضا داریم که در فرصت باقی مانده تا فصل برداشت تصمیمات لازم برای زعفران را اتخاذ کنند تا کشاورزان بدانند چه ارگان و نهادی قرار است زعفران را خریداری کند و نحوه پرداخت آن چگونه خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید