قیمت جدید انواع زعفران در بازار

قیمت جدید انواع زعفران در بازار

قیمت جدید انواع زعفران در بازار نشان از رشد قیمت در 4 ماهه اول امسال نسبت به انتهای سال گذشته دارد. این رشد حدود 20 درصد بوده است.

به گزارش دنیای اقتصاد کاشت و تولید زعفران در کشور تحت تاثیر عواملی مثل خشکسالی و قاچاق گسترده قرار گرفته که در این میان قاچاق این محصول آسیب‌های زیادی به این صنعت وارد کرده است، اما کاهش توان خرید مصرف‌کننده نیز باعث شده که شرایط عرضه و تقاضا در این بازار متعادل نباشد.

به همین دلایل کشاورزان انگیزه زیادی برای کشت زعفران ندارند. اگر وضعیت به این صورت ادامه پیدا کند قطعا در آینده تولید زعفران کاهش پیدا می‌کند. به گفته فعالان بازار، دولت در طول حدود یک سال گذشته اجازه افزایش قیمت منطقی در بازار را نداده و همین تصمیم باعث ضرر تولیدکنندگان شده است.

جدیدترین قیمت انواع زعفران به میزان فروش هر گرم در بازار به این شرح است: نگین سوپر اتویی ۱۶.۰۰۰، نگین سوپرقلمدار۱۴.۰۰۰، سوپر معمولی ۱۲.۵۰۰، نگین معمولی ۱۱.۰۰۰، شبه‌نگین ۱۰.۰۰۰، زعفران سرگل ۹.۵۰۰، پوشال قلمدار ۹.۳۰۰ و زعفران پوشال معمولی ۹۰۰۰ تومان.

گفتنی است آخرین مظنه گیری دنیای زعفران از قیمت جدید انواع زعفران در بازار نیز نشان میدهد که نرخ های فوق در اوایل مرداد 1400 در بازار زعفران برقرار است.

قیمت جدید انواع زعفران در بازار

قیمت جدید انواع زعفران در بازار و بورس – دو ردیف اول شاخص قیمت نقدی را در بازار سنتی نشان میدهد که توس دنیای زعفران استخراج می شود

 

همچنین بخوانید:

قیمت خرده فروشی زعفران در بازار چند؟/ سحرخیز و مصطفوی هر گرم زعفران را چند میفروشند؟

اخبار بعدی مرتبط با قیمت زعفران در بازار را نیز در دیای زعفران بخوانید:

قیمت امروز زعفران ؛ رشد طلای سرخ با بازارهای موازی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید