معاملات بی سابقه در اختیارمعامله زعفران ؛27 تن اختیار فروش

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 9, 1401
  • اخبار
اختیارمعامله زعفران

معاملات بیسابقه در اختیارمعامله زعفران ؛

 27 تن اختیار فروش و 20 تن اختیار خرید

امسال اختیارمعامله زعفران بر خلاف سالهای قبل رونق خاصی گرفته است. اختیار معامله قراردادی است که در ان یک فرد صرفا اختیار خرید یا فروش یک کالا در موعد مشخص به قیمت مشخص را میفروشد(اختیار معامله صادر میکند) و فرد دیگر میخرد( اختیار معامله را برای خود تضمین میکند).

یک مثال آموزشی درباره اختیار معامله

مثال: بنگاه (صادرکننده اختیار) از شما 5 میلیون تومان میگیرد تا یک خودرو پراید را 2 ماه دیگر به قیمت 190 میلیون تومان به شما بفروشد. اگر قیمت بالاتر رفت بنگاه ضامن است که خودرو را به همین قیمت بفروشد. اگر پایین تر آمد که شما از بازار خودرو را تهیه میکنید و نیازی به استفاده از اختیار خرید خود ندارید. در واقع با هزینه کرد 5 میلیون تومان و خرید اختیار خرید، سقف قیمت را برای خود بسته و تضمین کرده اید. با خرید اختیار فروش، شما کف قیمت را تضمین میکنید.

آموزش بیشتر درباره اختیارمعامله زعفران

وضعیت اختیارمعامله زعفران

✅ الان در زعفران حدود 273 هزار قرارداد اختیار فروش زعفران صادر شده است. به این معنی که عده ای با پرداخت مبلغی مشخص ( بین 700 تا 2 هزار تومان به ازای هر قرارداد) قیمت فروش خود را در بازه 40 تا 41.5 میلیون تومان تضمین کرده اند. به بیان دیگر صادرکننده اختیار(بنگاه در مثال بالا) تضمین کرده است که 27.3 تن زعفران را در سررسید (تیر تا 5 شهریور) به قیمت مشخص (40 تا 41.5 میلیون تومان) خریداری کند

جزئیات به این صورت است که: 9 تن در قیمت 40 میلیون توما با سررسید یک تیر/ 8.1 تن در قیمت 40.5 م.ت با سررسید 4 مرداد/ 7.7 تن با سررسید 22 مرداد در قیمت 41 م.ت و 2.5 تن با قیمت اعمال 41.5 میلیون تومان در سررسید 5 شهریور

اختیارمعامله زعفران

نحوه استفاده از اختیارمعامله ها در زعفران

حدود 20 تن هم اختیار خرید صادر شده و فروخته شده است که در صورت رشد قیمت ها جذاب شده  و اعمال خواهد شد.

اما اختیار فروش ها در حالتی جذاب است و استفاده خواهد شد که قیمت ها کاهش یابد. در این صورت دارنده اختیارمعامله زعفران می تواند با استفاده از حق (اختیار) خود زعفران را در همان قیمت های بالا به فروش برساند و صادرکننده اختیار موظف به خرید در همان قیمت است.

قبلا درباره بازی طراحی شده توسط برخی شرکت ها و صندوق در زعفران توضیح داده ایم. اینجا بیشتر بخوانید:

آینده قیمت زعفران و تحلیل بازی جدید در طلای سرخ

 بازیگران جدید زعفران بورسی و روزهای خاص زعفران

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید