سقف قیمت طلای سرخ شکسته شد؟

نمودار - سقف قیمت طلای سرخ

مروری بر روند تغییرات قیمت زعفران از فصل برداشت تاکنون؛

سقف قیمت طلای سرخ شکسته شد؟

سقف قیمت طلای سرخ که اوایل اسفندماه گذشته ثبت شده بود، طی این هفته دوباره لمس شد و به نظر می­رسد بعد از یک اصلاح و یک استراحت، قیمت ها در حال عبور از این سقف است.

به گزارش دنیای زعفران، قیمت نگین در بورس بعد از گشایش در آبان 1401 در محدوده 34 میلیون تومان قرار گرفت اما قیمت ها خیلی زود تا 30 م.ت کاهش یافت.

قیمت ها تا نیمه بهمن ماه نتوانست از همین محدوده ( 30 تا 34 م.ت) خارج شود اما سرمای شدید زمستانی که اواخر دیماه و اوایل بهمن ماه کشور را فراگرفت، یک فضای مثبت روی طلای سرخ ایجاد کرد.

در نتیجه طی حدود سه هفته سقف قیمت زعفران جابه جا شد و قیمت ها از حدود 34 میلیون تومان در نیمه بهمن ماه به حدود 44 میلیون تومان در هفته اول اسفندماه رسید.

اما این رشد پایدار نماند و طی فقط دو هفته با ریزش نسبتا سنگین به کانال 35 برگشت. البته بخشی از این افت شدید در همان روزهای پایانی سال گذشته جبران شد و قیمت ها به محدوده 38.5 برگشت.

بعد از این برای یک مدت طولانی قیمت ها منجمد شد و سقف قیمت طلای سرخ و البته کف آن بسیار به هم نزدیک بود. از اواخر اسفندماه تا نیمه تیرماه امسال زعفران نگین در محدوده 38.5 ثابت بود (عمدتا در کانال 38 و نوسانات جزئی بین 37 تا 40 م.ت تجربه شد).

اما از نیمه تیرماه ورق برگشت و طلای سرخ به سرعت خود را تا سقف قبلی بالا برد (حدود 44 میلیون تومان).

نمودار - سقف قیمت طلای سرخ

ملاحظه نمودار قیمت طلای سرخ در سایت بورس

در هفته ابتدایی مردادماه شاهد نوساناتی در سقف قیمت طلای سرخ بودیم؛ ابتدا یک افت نشبتا شدید و بعد یک روز استراحت تجربه شد. اما با توجه به روند معاملات و مخصوصا جمع شدنِ سریع فضای منفی و ثبات روز دوشنبه و رشد روز سه شنبه، به نظر میرسد بازار از سقف قبلی عبور کرده است.

این موضوع حداقل از نظر روانی و کسانی که بازار را به صورت فنی (تکنیکالی) تحلیل می کنند بسیار بااهمیت است. از نظر بنیادی نیز وضعیت زعفران انقدر خوب هست که خریداران خیلی نگران نباشند.

در خصوص روند قیمت ها و تحلیل بنیادین تحلیل های زیر را از دست ندهید:

سه سناریوی قیمت زعفران تا فصل برداشت؛ یک ارزیابی تحلیلی

بازگشت میزان تولید زعفران به دهه 70؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید