زعفران در هفته ای که گذشت؛ افت یک پله ای قیمت طلا سرخ

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 19, 1402
  • گزارش
قیمت طلای سرخ

چه خبر از وضعیت صادرات

زعفران در هفته ای که گذشت؛ افت یک پله ای قیمت طلا سرخ

قیمت طلا سرخ در هفته ای که گذشت عمدتا منفی بود اما در روزهای انتهایی مجددا خود را بازیافت تا میزان افت زیاد نباشد. در این هفته آمار صادرات طلای سرخ در دیماه هم منتشر شد که آمار ضعیفی نبود اما چندان جذاب هم نبود.

افت و خیز قیمت طلای سرخ در بورس

قیمت ها در نیمه اول هفته همگام با دلار نزولی بود. اما در نیمه دوم خود را بازیافت و چهارشنبه هم صعودی بود. نهایتا در چهارشنبه هفته جاری نسبت به چهارشنبه هفته قبل، قیمت ها یک کانال، حدود یک میلیون تومان، پایین تر بود.

به نحوی که در چهارشنبه قبل نیمی از نمادها در کانال 78 و نیمی در کانال 77 قرار داشت و اکنون نمادها عمدتا در کانال های 77  و 76 قرار دارند.

رفتار زعفران بورسی نشان از همراهی نسبتا زیاد قیمت ها با روند نرخ ارز دارد. علاوه بر آن به خاطر کم عمق بودنِ بازار، رفتار تک بازیگران و برنامه های آنها نیز ممکن است بر روند بازار موثر باشد…

بیشتر بخوانید: تحلیل نرخ دلاری زعفران ؛ شروط عبور از قیمت طلا سرخ سقف 10 ساله چیست؟

آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ

در هفته گذشته آمار صادرات زعفرا در دیماه هم منتشر شد که بر اساس آن شاهد صادارت حدود 15.7  تن زعفران در اولین ماه زمستان بودیم. عددی که از صادراتِ 19.5 تنی دیماه گذشته کمتر بود. میزان تجمیعی صادرات هم در پایان دیماه حدود 175 تن بوده است که اندکی کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

روند صعودی صادرات زعفران از انتهای سال گذشته اغاز شده بود در پاییز امسال متوقف شد و این چهارمین ماه متوالی است که میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کمتر است.

بیشتر بخوانید: بازگشت به نقطه صفر؛ افت صادرات زعفران در زمستان ادامه می­یابد؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید