اکسل قیمت نقدی زعفران در دسترس قرار گرفت

اکسل قیمت نقدی زعفران

برای اولین بار سری زمانی قیمت نقدی زعفران ایجاد شد

اکسل قیمت نقدی زعفران در دسترس قرار گرفت

دنیای زعفران اکسل قیمت نقدی زعفران را برای یک دوره 6 ساله با تواتر روزانه در دسترس علاقه­ مندان قرار داده است.

به گزارش دنیای زعفران، تیم این گروه بعد از مدت­ها حضور در اتمسفر صنعت زعفران و با نگاه علمی و تحلیلی، تلاش می­کند ابزارهای تحلیلی و آماری برای فعالان این صنعت ایجاد و در دسترس همگان قرار دهد.

قیمت نقدی یکی از کمیاب­ترین و مهم­ترین داده­های تحلیلی صنعت زعفران است که هیچ مرجعی جهت استخراج دقیق و مداوم و علمی ان وجود ندارد. بااین حال دنیای زعفران از سالها قبل تلاش کرد این داده­ها را با یک رویه نسبتا ثابت و علمی استخراج و بعد از دسته­بندی و شاخص­سازی از ان بهره برداری نماید.

اکنون نتایج این تلاش­های چندساله با هزینه­های بسیار کم- که صرفا پوشش دهنده بخشی از هزینه­های چندین ساله تیم است- در قالب اکسل قیمت نقدی زعفران در اختیار همگان قرار می­گیرد.

لازم به ذکر است این اکسل سامل شاخص قیمت نقدی زعفران پوشال و نگین از ابتدای سال 1397 تا انتهای سال 1401 است. لازم به ذکر است این داده ها طی فرآیند زیر تهیه شده است:

  • قیمت روز انواع زعفران نگین و انواع پوشال از مراجع مختلف (حداقل یک مراجع در روزهای ثبات بازار و تعداد بیشتر در روزهای نوسانی) استخراج و ثبت می­شود. انواع زعفران اعم از نگین عرفی، سوپر و اتویی یا انواع نو و کهنه و …. به نحوی انتخاب می­شوند که همه زعفران­های موردمعامله در بازار به مقدار مناسب را پوشش دهد.
  • سپس داده ها بررسی و متوسط­گیری (به صورت وزنی و غیروزنی) می­شوند.
  • تلاش می­شود طی دوره­های میان­ مدت نحوه تغییرات قیمت شاخص بررسی شود و میزان تغییرات با حس رایج در بازار و نظر اهالی بازار ( common sense ) مقایسه و در صورت تعارض اصلاحات انجام شود.
  • شاخص­ های مختلف وزنی و غیروزنی در داده ها استخراج و ارزیابی می­شود و از انها در جای خود استفاده می شود. اما مهمترین شاخص، شخص قیمت غیروزنی است که توسط تیم تحلیلی دنیای زعفران بیشتر از همه مورداستفاده قرار می­گیرد.

اکسل قیمت نقدی زعفران که در زیر قابل دانلود است نتیجه فرآیند فوق است و به نظر می­رسد بهترین مرجع ایجادشده برای قیمت نقدی است. اما ایا بهترین و دقیق­ترین است؟

ما چنین ادعایی نداریم. واقعیت این است که قیمت نقدی – بر خلاف قیمت های بورسی- حاصل از هزاران معامله است که هیچ جا ثبت نمی­شود. در همه جای دنیا نیز قیمت های نقدی (spot prices) معمولا توسط نظریه ها یا مراجع علمی محاسبه و ارائه می­شود و هیچ کس نمی­تواند بگوید که قیمت نقدی دقیقا این است بلکه تنها می­توان گفت که این شاخص قیمتی بهتر و به واقعیت نزدیک تر است و با رویه منسجم و پایدار و علمی­تری استخراج شده است.

اکسل قیمت نقدی زعفران را می­توانید بعد از خرید اشتراک مربوطه از اینجا دریافت کنید: اکسل قیمت نقدی زعفران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید