حجتی: حتی تصور قاچاق زعفران ایران به افغانستان وحشتناک است

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 25, 1397
  • اخبار

وزیر جهاد کشاورزی:

حتی تصور قاچاق زعفران ایران به افغانستان وحشتناک است

وزیر جهادکشاورزی که دیروز در صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران، مهمان فعالان اقتصادی بخش خصوصی بود، درباره سهولت قاچاق زعفران از شرق کشور به افغانستان هشدار داد و خواستار یافتن راه حلی برای این موضوع شد، مسئله جلوگیری از صادرات برخی از محصولات کشاورزی مازاد تولید داخل و تامین کالاهای اساسی در شرایط تحریم از دیگر نکاتی بود که محمود حجتی دراین جلسه گوشزد کرد.


به گزارش خراسان، وزیرجهادکشاورزی درجلسه دیروز صبح اتاق بازرگانی ایران در جمع فعالان بخش خصوصی تاکید کرد: متاسفانه زعفران کشورمان به افغانستان قاچاق و آن جا بسته بندی و صادرمی شود! البته گاهی سیاست هایی که ما اتخاذ می کنیم نیز موجب تشدید این مسئله می شود. وی با یادآوری این که حمل زعفران به دلیل وزن پایین آن نیز راحت است، گفت: بسترهای این قاچاق در کشورمان فراهم است و این که 150 تن زعفران طی یک سال بخواهد از مرزهای شرقی به آن طرف برود کاری ندارد. وی افزود: زعفران ما به کشور افغانستان قاچاق و از آن جا صادر می شود که حتی تصور این مسئله نیز وحشتناک است اما متاسفانه بستر آن وجود دارد.

به گزارش دنیای زعفران، این اظهارات در حالی است که چندی پیش، وزارت کشاورزی افغانستان نیز واردات زعفران (از جمله از ایران) را ممنوع کرده بود. افغنستانی ها که مدعی داشتن بهترین زعفران دنیا هستند، بازصادرات محصولات سایر کشورها را عامل واردامدن خدشه به اعتبار جهانی خود می دانند. در این رابطه، اینجا بیشتر مطالعه کنید.

البته تجار بخش خصوصی و دلال ها در دو کشور کار خودشان را  می کنند و نمی توان اظهارات و قوانین رسمی را به منزله اجرایی و عملی شدن آنها دانست. متاسفانه آمار یا برآوردی هم از میزان قاچاق زعفران و پیاز آن به افغانستان وجود ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید