تحلیل معاملات زعفران در بورس؛ 31/6/97؛ پایان بهاری تابستان

عطر زعفران نو در بورس کالا

تحلیل معاملات زعفران در بورس؛ 31/6/97؛ پایان بهاری تابستان

رشد5 درصدی آتی و 3 درصدی سپرده

زعفران در قراردادهای آتی که از 19 شهریورماه به مدت 8 روز کاری به طور پیوسته روندصعودی قیمت را حفظ کرده بود، در آخرین روز این ماه نیز، با وجود افزایش دامنه نوسان قیمت از 3 به 5 درصد، به روند صعودی حداکثری خود ادامه داد. به این ترتیب طلای سرخ در تالار شیشه ای، تابستان را بهاری تمام کرد اما با نگرانی هایی وارد فصل برداشت زعفران خواهد شد؛ نگرانی هایی که در اطلاعیه های بورس کالا مبنی بر افزایش شدید وجه تضمین اولیه و همچنین محدودیت های معاملاتی قابل مشاهده است.


انتظار می رفت، با افزایش دامنه نوسان، معامله گران نسبت به رشد غیرواقعی قیمتها و احتمال نزول نگران شوند. این اتفاق رخ داد  اما این موضوع پایدار نماند و قیمتها همچنان رشد کرد. در بازار گواهی سپرده نیز، که در آن فقط قراردادهای مربوط به نگین فعال مانده است، شرایط مشابهی در روز شنبه حاکم بود.

نهایتا قیمت هر گرم زعفران نگین در سررسید دیماه به 19 هزار 270 تومان و در سررسید آبان ماه به 14 هزار و 802 تومان رسید. زعفران نگین زرین در بازار گواهی سپرده نیز با رشد 3 درصدی به 11 هزار 788 رسید.

موقعیت های باز هم مجددا کاهش یافت اما حجم و ارزش معاملات، متاثر از افزایش تمایل به فروش در اثر افزایش دامنه نوسان قیمت رشد قابل توجهی را نسبت به روزهای قبل ثبت کرد و به حدود 35 میلیارد تومان رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید