اقبال بازار به پوشالی های جدید، سایه شوم سررسید بر نگین آبان

مروری بر معاملات زعفران در بورس در هفته ای که گذشت

اقبال بازار به پوشالی های جدید، سایه شوم سررسید بر نگین آبان

طی هفته گذشته اولین قرارداد آتی بر روی زعفران پوشال موردمعامله قرار گرفت و در قیمت قابل توجه 13 میلیون تومان (به ازای هر کیلو) معامله شد. با توجه به اینکه این قرارداد در 24 آذر امسال یعنی حدود 35 روز دیگر سررسید می شود، چشم انداز بازار در انتهای فصل برداشت افزایشی، تحلیل شده است. همزمان قرارداد پوشال معمولی در قالب گواهی سپرده برای تحویل آبان 98 هم بعد از عرضه بدون توقف در حال رشد است و با اقبال مواجه شده و با قیمت 12 میلیون تومان در حال معامله است.

با وجود رونق معاملات پوشال، آتی آبان ماه، هفته قبل در قیمت ناامیدکننده 8 میلیون و 100 هزار تومان به کار خود پایان داد و همزمان قراردادهای گواهی سپرده نگین نیز به همین محدوده قیمتی سقوط کردند. با این حال آتی دیماه در محدوده مقاومتی خود یعننی 18 میلیون تومان در حال نوسان است. فضاسازی های گسترده در خصوص افت شدید قیمت زعفران با شروع فصل برداشت باعث نگرانی مضاعف در معامله گران و افت شدید قیمت در سررسید های آبان شده است. اما قراردادهای سررسید آذر، دی و بهمن امسال و همچنین آبان 98 نشان می دهد که چشم انداز واقعی قیمت بسیار متفاوت است.

جداول زیر وضعیت قیمت و حجم معاملات در بازار آتی را نشان می دهد. تصویر بالا، قیمت انواع زعفران در بازارهای مختلف در پایان هفته گذشته را نشان می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید