وزارت کشاورزی داده های خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 10, 1397
  • اخبار

با اشاره به ارزش افزوده داده های موجود در جهاد کشاورزی

وزارت کشاورزی داده های خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد

در حالیکه وزارت جهاد کشاورزی، انبوه اطلاعات تولیدی درباره کشاورزی و البته صنعت زعفران را تولید می کند و خساست عجیبی در انتشار آن به خرج می دهد، یک مقام مسئول با اشاره به اهمیت این اطلاعات و ارزش افزوده قابل ایجاد با آن خواستار انتشار این اطلاعات شد.


به گزارش دنیای زعفران، انبوه داده های تولیدی در خصوص قیمت، مقدار و تحولات محصولات و صنایع در وزارت جهاد کشاورزی تولید می شود که همیشه با تاخیر بسیار و به صورت گزیده منتشر می شود. حتی برای کارهای تحقیقاتی نیز بعد از نامه نگاری و با شرایط سخت داده ها را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در این رابطه، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آزادسازی داده های ارزشمند بخش کشاورزی و در اختیار قراردادن آن به بخش خصوصی تاکید کرد.

جهانگرد: داده ها را آزاد کنید

به گزارش ایرنا، «نصرالله جهانگرد» روز دوشنبه در همایش ملی راهکارهای تحول کسب و کار در صنعت طیور در محل هتل المپیک، افزود: اکنون داده های ارزشمند زیادی در وزارت جهاد کشاورزی موجود است که آزادسازی آنها می تواند ارزش افزوده این بخش را بیش از پیش افزایش دهد. وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید داده های موجود را در اختیار همه فعالان قرار دهد تا توسعه این بخش بهتر محقق شود. معاون وزیر ارتباطات به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون همه دستگاه های اجرایی موظف اند هر اطلاعاتی که کاربران اقتصادی نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهند؛ هر دستگاهی که از ارائه اطلاعات خود داری کنند پیگیری و برخورد خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید