جنگ مقاومت تکنیکی و عوامل بنیادین در مرز 9.2 میلیون تومان

تحلیل کوتاه مدتی بازار زعفران در پایان معاملات روزهای زوج/ دوشنبه 19 فروردین

جنگ مقاومت تکنیکی و عوامل بنیادین در مرز 9.2 میلیون تومان

زعفران در حالی معاملات امروز سه شنبه را آغاز می کند که پوشال بعد از طی یک روند صعودی پرقدرت به مرز 9 میلیون تومان رسیده است. چنانچه نمودارهای زیر در تایم فریم های مختلف نشان می دهد، این نماد دو بار به مقاومت 9.2 برخورد کرده و بازگشته است. البته امروز می تواند شرایط متفاوت باشد. نگین نیز روند نزولی سال گذشته را شکسته و وارد روند مثبت شده است. این نمادها ، اگرچه با مقاومت خود فاصله دارند اما از حمایت بنیادین کمتری برخوردارند.

پوشال؛ روز سرنوشت

زعفران پوشال در ادامه روند صعودی خود، تمام روزهای هفته جاری را مثبت بوده و نمادهای نقد به مرز 9 میلیون تومان رسیده اند.

چنانچه نمودار زیر نشان می دهد، این نماد 2 بار در 19 آذر و 2 دی به مقاومت 9.2 برخورد کرده و بازگشته است. البته در آن دوره، رفتار بازار هیجانی بود و بازار بورس از حمایت بنیادین و همگرایی بازار نقد برخوردار نبود. اما اکنون شرایط متفاوت است.

بازار بر خلاف دو دفعه قبل در یک روند صعودی باثبات به این نقطه رسیده است و ضمنا قیمت های نقد هم از این نرخ ها حمایت می کند.

نگین: شکست قوی روند نزولی

اما درباره نگین، همانطور که پیش بینی می شد، سرانجام گواهی سپرده نیز وارد روند صعودی شد. اگرچه هنوز قیمت بورس از متوسط نرخ بازار کمتر است.

اما نگین، روند نزولی را قویا شکسته است. پیشتر هر بار صعود ضعیف نماد با یک نزول قوی دنبال می شد. اما اکنون نماد از قله قبلی گذشته و بازار وارد روند صعودی شده است. مقاومت های بعدی در 12.5 و 13.5 قرار دارد.

شرایط بازار و روندها:

اگرچه عوامل تکنیکی، برخوردبه مقاومت در روند صعودی را پیش بینی می کند اما عوامل میان وبلندمدتی برای کمک به عبور از مقاومت در حال مهیا شدن هستند. نرخ ارز به محدود 14 هزار تومان رشد کرده است و عوامل در بازار نقد هم ناشی از تحولات فصلی، روند رشد قیمت ها در اثر کاهش عرضه برقرار است. نتیجه برهمکنش این دو عامل را باید در معاملات امروز دید. به نظر می رسد، تصمیم بازیگران و معامله گران، نتیجه را مشخص خواهد کرد. در هر حال، با توجه به شرایط موجود، از سه سناریوی برخورد به مقاومت و برگشت، برخورد به مقاومت و ثبات و عبور از مقاومت، سناریوی اول کمترین احتمال را دارد. چرا که عوامل بنیادین، چنانچه نتوانند به عبور از مقاومت کمک کنند، در حمایت از قیمت ها موفق خواهند بود.

نمای کلی قیمت ها و سود آربیتراژ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید