میری با اشاره به طبیعی بودن گرانتر بودن زعفران در بورس از احتمال رشد قیمت ها می گوید

غلامرضا میری -رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران - کاهش مصرف زعفران - تولید زعفران

دو سیگنال به بازار نقد زعفران؛

وضعیت خوب صادرات و احتمال مراجعه صادرکنندگان به بورس و رشد قیمتها

میری: اگر امسال نیز همچون سال گذشته عرضه توسط کشاورزان کمتر شود و صادرکنندگان مجبور شوند از بورس زعفران را خریداری کنند، قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود

اگرچه قیمت زعفران در بازار نقد این هفته با تجربه یک کاهش همراه بود اما همچنان برخی عوامل می توانند زمینه ثبات قیمت ها یا تداوم رشد نرم بازار را فراهم آورد. در این رابطه نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به بالاتر بودن قیمت زعفران در بورس می گوید: اگر امسال نیز همچون سال گذشته عرضه توسط کشاورزان کمتر شود و صادرکنندگان مجبور شوند از بورس زعفران را خریداری کنند، قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود.وی وضعیت صادرات را هم خوب ارزیابی می کند و تصریح می کند که تحریم ها خللی ایجاد نکرده است (به اعتقاد او تحریم های داخلی، آسیب بیشتری میزند!)

قیمت زعفران در بورس، به صورت طبیعی بیشتر است

میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران روز شنبه در گفتگو با ایسنا در خصوص قیمت زعفران تاکیدکرد: در حال حاضر دو قیمت برای زعفران وجود دارد. اولا قیمت فیزیکی آن است که در حال حاضر حداقل ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۴ میلیون تومان عرضه می‌شود و بازار دیگر عرضه در بورس است که طبیعتا زعفران در این بازار قیمت بیشتری داشته و قیمت آن حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان با سررسید آینده در نظر گرفته می‌شود. میری بیان کرد: سال گذشته زعفران در بورس اصطلاحا به صورت فیزیکی عرضه می‌شد و رقم‌های قابل توجهی بود، اما امسال هنوز به آن شکل عرضه آن آغاز نشده است، زیرا زعفران‌هایی که در سطح بازار توسط خود کشاورزان عرضه می‌شود، توسط صادرکنندگان و واحد‌های بسته‌بندی از کشاورزان خریداری می‌شود.

منظور میری، عرضه زعفران در تالار فیزیکی بورس کالاست که به صورت موردی انجام می شود و اخیرا ای معاملات در حجم کم انجام شده است.

احتمال متعادل تر شدن قیمت ها با کاهش عرضه زعفران توسط کشاورزان

وی اضافه کرد: البته اگر امسال نیز همچون سال گذشته عرضه توسط کشاورزان کمتر شود و صادرکنندگان مجبور شوند از بورس زعفران را خریداری کنند، قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود. رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر فروش و صادرات زعفران تصریح کرد: خوشبختانه تحریم‌ها بر صادرات زعفران تاثیری نگذاشته است. مشکلاتی برای صادرکننده وجود دارد، به عنوان مثال برخی از ایرلاین‌ها از ایران رفته‌اند و برای ارسال بار با مشکلاتی مواجه شده‌ایم همچنین برای برگشت ارز نیز مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات را مدیریت می‌کنیم.

رشد ۱۴ درصدی صادرات سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶

میری عنوان کرد: بعد از تحریم‌ها دیگر امکان صادرات به آمریکا وجود نداشت که در حال حاضر به طرق مختلف زعفران ایران به آمریکا صادر می‌شود. به طور کلی تحریم‌ها هیچ‌گونه کندی را در روند صادرات ایجاد نکرده بلکه میزان صادرات سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۴ درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: آنچه بیش از تحریم‌ها مشکل آفرین است تحریم‌های داخلی است که صادرکنندگان را در منگنه قرار می‌دهد و دیگر نمی‌توانند کار کنند و برخی از آنان کارشان را کنار گذاشته و یا با کارت‌های دیگران این کار را انجام می‌دهند. این مشکلاتی است که وجود دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهند، این مشکلات مرتفع شود و صادرکنندگان بتوانند بدون دغدغه و استرس صادرات خود را انجام دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید