بسته 1 گرمی زعفران، 92 هزار تومان؟!

  • توسط دنیای زعفران
  • تیر 9, 1398
  • اخبار

گزارش صدا و سیما از قیمت خرده فروشی زعفران در ترکیه

بسته 1 گرمی زعفران، 92 هزار تومان؟!

طی روزهای قبلی، صدا و سیما گزارشی را از ترکبه پخش کرد که در آن به فروش ادویه و زعفران ایرانی در ترکیه پرداخته است. در این ویدئو، گزارشگر توضیح می دهد که قیمت یک بسته زعفران یک گرمی ایرانی، حدود 40 لیر ترکیه است. با احتساب هر لیر ترکیه معادل 2300 تومان، قیمت ریالی این محصول در ترکیه حدود 92 هزار تومان است. در ادامه مشروح این گزارش را به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان و همچنین ویدئوی مربوطه را ببینید.

ترک ها زعفران را نمی شناسند، مشتریان اهالی حوزه خلیج فارس هستند

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بازار میصر چارشسی  در کنار اسکله امینونو مرکز اصلی عرضه زعفران ایران است . در بازار بزرگ و قدیمی ادویه استانبول هنوز زعفران ایران به‌عنوان مرغوب‌ترین ادویه جهان نام برده می‌شود. نرخ طلای سرخ ایران در این بازار از چهل تا پنجاه لیر در هر گرم در نوسان است . در این بازار کهن و مشهور استانبول به جز زعفران محصولات دیگری همچون زرشک، خرما و چای ایران پیدا می‌شود. بیشترین مشتریان زعفران ایران گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

فیلم گزارش مربوطه درباره قیمت زعفران در ترکیه را اینجا ببینید.

به گزارش دنیای زعفران، گفتنی است این گزارش ها معیاری دقیق برای قیمت زعفران در خارج از کشور نیست. چرا که باید قیمت عمده فروشی در نقاط مختلف دنیا مدنظر قرار گیرد. قیمت خرده فروشی تابع عوامل مختلفی است و معمولا این نرخ ها عمومیت ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید