• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • روزهای زعفرانی پلیس و مرزبانی؛ از الیاف زعفرانی تا زعفران پفکی!

روزهای زعفرانی پلیس و مرزبانی؛ از الیاف زعفرانی تا زعفران پفکی!

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 10, 1398
  • اخبار
ویژگی های زعفران تقلبی - تفاوت‌های زعفران تازه با تقلبی

روزهای زعفرانی پلیس و مرزبانی؛ از الیاف زعفرانی تا زعفران پفکی!

دستگیری ۱۲ قاچاقچی با ۴۳۸ کیلوگرم زعفران تقلبی در مشهد/ جلوگیری از قاچاق زعفران در بسته پفک از تایباد

حدود 9 ماه بعد از کشف پیشین زعفران تقلبی در فرودگاه مشهد، فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از کشف زعفران تقلبی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد خبرداد. قاچاقچیان الیافی از هند وارد و بعد از ترکیب با زعفران واقعی می فروختند. همزمان یک محموله 10 کیلویی زعفران قاچاق نیز در مرزهای تایباد کشف شد و عاملان دستگیر شدند.

ماجرای گیر افتادن مافیای زعفران تقلبی در اسفندماه گذشته را اینجا بخوانید.

به گزارش ایسنا، سردار حسن مهری گفت: در پی کشف یک بسته ۱۱ کیلویی زعفران تقلبی در اسفند ماه سال گذشته، کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص در دستور کار پلیس فرودگاه قرارگرفت و با تلاش همکاران در پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و بعد از ۹ ماه اقدامات اطلاعاتی ۱۲ نفر متهم بازداشت و از آنان ۴۳۸ کیلو زعفران تقلبی کشف شد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در خصوص چگونگی اقدام متهمان در به فروش رساندن زعفران های تقلبی در بازارکشور اظهار کرد: متهمان زعفران های تقلبی را از کشور هند به امارات و از امارات به جنوب کشور وارد و پس از مخلوط کردن با زعفران اصلی به قصد فروش روانه بازارهای استان خراسان می‌کردند.

مخلوط کردن 20 کیلوگرم الیاف با یک کیلوگرم زعفران واقعی

مهری تصریح کرد: متهمان دستگیر شده ۲۰کیلوگرم زعفران تقلبی را با یک کیلو گرم زعفران اصلی مخلوط و پس از بسته بندی روانه بازارهای مصرفی می‌کردند. وی در خصوص نوع و جنس زعفران های تقلبی توضیح داد: مواد مکشوفه اصلا زعفران نبوده و نوعی الیاف مصنوعی با شکل ظاهری شبیه به زعفران است که غیر خوراکی بوده و مصرف انسانی ندارد.

 مهری در ادامه تاکید کرد: از وزارت بهداشت و تمام متولیان امر خواهش داریم که به منظور جلوگیری از فروش هرگونه کالای خوراکی تقلبی در بازارهای مصرفی کشورکه با سلامت جامعه در ارتباط است نسبت به راستی آزمایی سلامت کالاهای قابل ارائه نظارت بیشتری داشته باشد.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اعلام اینکه سر شبکه این باند دستگیر شده در خارج از کشور می باشد، تاکید کرد: پیگیری برای دستگیری مجرمان از طریق پلیس اینترپل در دستور کار قرار دارد. وی خطاب به تمام کسانی که قصد انجام اعمال مجرمانه خود، از مسیر هوایی و فرودگاه را دارند، هشدار داد: ماموران پلیس فرودگاه اجازه نخواهد داد منفعت طلبان و سودجویان اقتصاد کشور و سلامت مردم را به خطر انداخته و با آنان به شدت برخورد خواهد کرد.

گزارش صدا و سیما در این رابطه را می توانید در لینک زیر ببینید:

ماجرای زعفران های تقلبی

قاچاق زعفران در بسته پفک

این در حالی لست که دیروز شنبه 9 اذر نیز، جانشین فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف زعفران خشک قاچاق در بسته‌های پفک توسط مرزبانان هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد خبر داده بود.

سرهنگ حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار کرد: ماموران مرزبانی مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی 17 شهریور دوغارون، موفق به کشف 10 کیلوگرم زعفران خشک قاچاق شدند.

وی افزود: ماموران حین بازرسی بار مسافران توانستند با تیزبینی و درایت کافی این مقدار زعفران قاچاق را که به طرز ماهرانه‌ای در بسته‌های پفک جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ ابراهیمی بیان کرد: در این ارتباط 2 تبعه افغانستانی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

جانشن فرماندهی مرزبانی استان تصریح کرد: قاچاقچیانی که خیال گذر از مرزهای خراسان رضوی را در سر داشته باشند نهایتا مغلوب مرزبانان غیور سرزمین خورشید خواهند بود زیرا برخورد قاطع با قاچاقچیان از وظایف اصلی مرزبانان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید