رونمایی از زنجیره ارزش زعفران بر بستر “پرک” در لرستان

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 31, 1399
  • اخبار

رونمایی از زنجیره ارزش زعفران بر بستر “پرک”

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، برگزاری آنلاین “غیر حضوری” رونمایی از اولین زنجیره ارزش تولید محصول زعفران در استان لرستان بر بستر اپلیکیشن پیام‌رسان ترویج  آموزش کشاورزی “پرک” با حضور بیش از ۱۵۰ هزار نفر بازدید کننده از سراسر کشور و چند میهمان ویژه اجرایی و ستادی از جمله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ، زینلی مشاور وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور اقتصادی استانداری لرستان تعدادی از نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: زعفران گرانترین محصول کشاورزی و دارویی دنیاست کاشت زعفران  مزایای زیادی دارد که از جمله می توان به مقاومت آن به کم آبی ، مقاومت به امراض و آفات ، مصارف چندگانه ، عدم فسادپذیری و ایجاد اشتغال اشاره کرد ؛ در همین راستا ایجاد و حمایت از زنجیره تولید زعفران موجب افزایش ارزش افزوده ، کاهش هزینه تمام شده ، بهبود کیفیت و در نهایت منجر به رونق اقتصادی می شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد در این برنامه اجزاء مختلف زنجیره ارزش تولید محصول زعفران به ترتیب، نمایش برداشت پیازهای سال قبل، نمایش عملیات کاشت، عملیات سورت، درجه بندی و بسته بندی، بررسی کیفیت محصول زعفران لرستان، بازاریابی و آخرین زنجیره تولید یعنی مصرف کنندگان خانگی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

دکتر عبدالله موموندی گفت: تمامی اجزای این برنامه در درون مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان لرستان و بدون استفاده از نیروی انسانی و تجهیزات بخش های بیرونی انجام گرفته است. وی در پایان گفت: با توجه به مزایای این روش، استقبال بالا و هزینه کم و …در آینده نزدیک زنجیره ارزش سیب استان لرستان در شهرستان بروجرد به همین روش و بصورت آنلاین  رونمایی خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید