• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد صریح رهبر انقلاب از خام فروشی زعفران و برخی دیگر از محصولات

انتقاد صریح رهبر انقلاب از خام فروشی زعفران و برخی دیگر از محصولات

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 2, 1399
  • اخبار
انتقاد رهبر انقلاب از خام فروشی زعفران

انتقاد صریح رهبر انقلاب از خام فروشی زعفران در دیدار اعضای هیات دولت

باید در این زمینه کاری جدی صورت بگیرد

رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار تصویری با اعضای هیات دولت، ضمن اشاره به موضوعات مختلف، به موضوع رفع موانع تولید پرداخته و در ادامه سخنانشان درباره مسائل اقتصاد کشور، به موضوع «خام فروشی و صادرات فله ای مواد خام» اشاره کردند و گفتند: خام فروشی در سنگ های معدنی قیمتی و فرآوری آنها در خارج و بازگرداندن به کشور با چندین برابر قیمت، فروش خاک جزیره هرمز، فرآوری نشدن زعفران جنوب خراسان و خرمای مناطق گرمسیری از جمله مواردی است که نشان می دهد باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد.

ایشان افزودند: چندی پیش، پیشنهادی برای تشکیل کارگروهی از جانب روسای سه قوه جهت شناسایی و برطرف کردن موانع تولید مطرح کردم و با استقبال سه قوه هم مواجه شد که باید هر چه زودتر تشکیل شود و کار خود را با جدیت آغاز کند.

هرچه می توانید در زمینه معیشت مردم و اشتغال کار کنید

به گزارش فارس ایشان ضمن اینکه به موضوع خام فروشی زعفران و برخی دیگر از محصلات پرداختند ، بخش دیگری از سخنانشان، بار دیگر تولید را مادر و کلید اصلی حل مشکلاتی نظیر «اشتغال، معیشت، تورم و کاهش ارزش پول ملی» خواندند و تأکید کردند: باید هرچه می توانید در این زمینه ها کار و تلاش کنید.

رهبر انقلاب رفع موانع تولید را از وظایف اساسی دولت برشمردند و گفتند: البته رفع برخی موانع از جمله تحریم یا ندادن پول فروش نفت ایران، تحت اختیار دولت نیست اما بسیاری از موانع درونی است و باید با جدیت آنها را رفع کرد.

ایشان «واردات بی رویه» را که باعث شکایت مکرر تولید کنندگان و حتی ورشکستگی برخی از آنها شده است بسیار خطرناک خواندند و افزودند: واردات لوکس نیز از جمله موانعی است که دولت باید آن ها را از سر راه تولید حذف کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای «جلوگیری از قاچاق» را با همکاری قوای مجریه، قضاییه و نیروهای مسلح، تسهیل کننده تولید دانستند و گفتند: استفاده از ظرفیت نهضت قطعه سازی که به خصوص در نیروهای مسلح ایجاد شده است، می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای تولیدکنندگان را تأمین کند بویژه اینکه متخصصان داخلی توانسته اند قطعات بسیار ظریف و پیچیده را نیز تولید کنند.

انتقاد رهبر انقلاب از خام فروشی زعفران
قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید