تولید بذر اصلاح شده گیاه زعفران در دانشگاه آزاد اصفهان

تولید بذر اصلاح شده گیاه زعفران

محققان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با تولید بذر اصلاح شده گیاه زعفران از افزایش 20 درصدی تولید خبر می دهند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: در این طرح بذر زعفران در۲۰ نوع از سراسر کشور جمع آوری وبهترین نوع آن که با خاک وآب وهوای استان اصفهان سازگاری دارند انتخاب شد.
نجفی یکنواختی محصول زعفران، افزایش ۲۰ درصدی میزان تولید وحذف بیماری گیاهان را از مزایای این طرح برشمرد و افزود: این طرح در ۴ دانشگاه تیران وکرون زواره سمیرم وفریدن ودرسرای نوآوری گیاهان دارویی ومرکز تحقیقات گیاهان دارویی اجرا می‌شود.نجفی گفت: این طرح تحقیقاتی قرار است در ده هکتار اجراشود و بذر آن تا سه سال آینده به دست کشاورزان برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وی به اجرای طرح ملی پویش ورویش دانشجویان نیزاشاره کرد و افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور در دانشگاه آزاد اصفهان اجرا می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: در این طرح دانشجویان همراه با تحصیل مشغول کار وکسب تجربه می‌شوندکه می‌تواند هم در رشد علمی دانشجویان وهم رفع مشکلات بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.
پیام نجفی افزود: برای تولید انبوه این نوع بذر، تفاهم نامه‌ای با دانشگاه آزاد قائنات امضا شده که انعقاد این تفاهم‌نامه فصل نوینی در عرصه فعالیت‌های کشاورزی استان است و سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی استان اصفهان بستر‌های لازم برای پژوهش‌های دانشجویان، استادان و محققان کشاورزی را فراهم می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید