برداشت زعفران در گیلان و چهارمحال و بختیاری آغاز شد

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 30, 1399
  • اخبار

برداشت زعفران در گیلان و چهارمحال و بختیاری آغاز شد

آغاز برداشت زعفران از مزارع زعفران گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت : سطح زیر کشت زعفران در استان بالغ بر ۲۲ هکتار است.

مسعود الماسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران پیش بینی کرد : از این سطح بیش از ۶۷ کیلوگرم زعفران به ارزش اقتصادی ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برداشت شود.

وی اظهار داشت: کشت زعفران در استان گیلان در شهرستانهای سیاهکل، رودبار، املش، رشت، رضوانشهر، صومعه سرا و فومن انجام می گیرد که بیشترین سطح زیر کشت با ۱۴ هکتار مربوط به شهرستان سیاهکل است.

وی کشت این محصول را فرصتی برای ایجاد اشتغال و درآمد عنوان و خاطر نشان کرد: زعفران از گیاهان دارویی است که اگر با شرایط منطقه‌ای سازگار باشد با کمترین هزینه و آب بری؛ تغییر و تحول اقتصادی محسوسی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

زعفران در زمین‌های مستعد کوهستانی گیلان با ارتفاع یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.

این گیاه برای نخستین بار در سال ۸۷ در گیلان کشت شد. مصرف زعفران موجب افزایش ایمنی بدن، افزایش گردش خون، محافظت از سلامت قلب کنترل دیابت، کاهش اضطراب، تقویت قدرت استخوانی، بهبود عملکرد عصب، ضدافسردگی، جلوگیری از سرطان، درمان التهاب و کاهش درد وکاهش اختلالات معده می‌شود.

 

آغاز برداشت طلای سرخ در چهارمحال و بختیاری

 

به گزارش دنیای زعفران و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، عطاءالله ابراهیمی گفت:با توجه به اقلیم هوایی و توپوگرافی استان، زعفران تولید شده در چهارمحال و بختیاری از کیفیت، عطر و قدرت رنگ‌دهی بالایی برخوردار است

وی به اشتغال و درآمد زایی بالای این محصول اشاره کرد و گفت:کشت زعفران علاوه بر منبع درآمد برای کشاورزان باعث ایجاد اشتغال افراد زیادی در فصل برداشت می‎شود

ابراهیمی با اشاره به مزایای متعدد کشت زعفران، عنوان کرد: زعفران از گیاهان با مصرف کم آب است و مزیت‌های بسیاری دارد ضمن اینکه دوره رشد این گیاه و فیزیولوژی آن به‌گونه‌ای بوده که از بارش‌ها برای تأمین نیاز آبی خود استفاده می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد:گیاه زعفران در تمامی نقاط استان کشت می شود و بااستقبال و رغبت کشاورزان در سال های اخیر به خاطر ارزش افزوده بالای این محصول،کشت زعفران در حال افزایش می باشد.

46

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید