• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • صادرات زعفران همچنان صعودی است؛ رشد 15 درصدی تا انتهای مهرماه

صادرات زعفران همچنان صعودی است؛ رشد 15 درصدی تا انتهای مهرماه

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 17, 1399
  • اخبار

روند صعودی صادرات زعفران ادامه دارد؛ رشد 15 درصدی تا انتهای مهرماه

رئیس شورای ملی زعفران خبر داد: رشد ۱۵درصدی صادرات طلای سرخ در هفت ماهه اول سال ۹۹/ پیش بینی صادرات 300 تن زعفران

محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران در حالی از رشد ۱۵درصدی زعفران در هفت ماهه اول سال ۹۹ نسبت به سال گذشته خبر داد که طی 3 ماه ابتدایی سال، صادرات زعفران افت شدیدی را به خاطر کرونا تجربه کرده بود.

این بدان معناست که رشد صادرات از تیرماه به بعد آنقدر زیاد بوده که نه تنها افت شدید ابتدای سال را جبران کرده بلکه تا انتهای مهرماه، صادرات 15 درصد نسبت به سال قبل رشد هم کرده است. این موضوع نشان میدهد اوج گیری مجدد کرونا در پاییز و وضع برخی محدودیت ها، مثل بهار اسال منجر به افت صادرات نشده است.

پیش بینی صادرات 300 تن زعفران

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، رئیس شورای ملی در خصوص قیمت و صادرات زعفران گفت: قیمت زعفران با توجه به درجه بندی های مختلف و بر اساس نوع زعفران با توجه به آنچه در بازار تجارت این محصول متعارف هست از هشت میلیون تا هجده میلیون تومان قیمت گذاری و خرید می شود ، وی با توجه به اینکه میزان صادرات این محصول در دو ماهه اول سال به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های حمل و نقل به حداقل ممکن رسیده بود، گفت :صادرات از نظر وزنی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۱۵درصد رشد داشته و پیش بینی می شود امسال بیش ۳۰۰تن صادارات داشته باشیم، که با توجه به این موضوع نسبت به سال ۹۸افزایش صادرات پیش بینی می شود داشته باشیم

احتشام افزود : میزان تولید زعفران نیز نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته بلکه با توجه به ضایعات بالای گل زعفران در فصل برداشت بخاطر کرونا محصول نسبت به سال گذشته کمتر نیزخواهد بود.

احتشام - آمار صادرات زعفران

گفتنی است صادرات طلای سرخ طی 5 ماهه اول امسال فقط 4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت که تا پایان مهرماه به 15 درصد رسیده است. در این خصوص اینجا بیشتر بخوانید.

آمار صادرات 5 ماهه 99، پیش بینی رشد 30 درصدی تا انتهای سال

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید