• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • حمایت رئیس جمهور از سازمان جهانی مدیریت زعفران + افتتاح و رونمایی چند طرح

حمایت رئیس جمهور از سازمان جهانی مدیریت زعفران + افتتاح و رونمایی چند طرح

حمایت رئیس جمهور از تشکیل اوسک!

رییس‌ جمهوری: تشکیل سازمان جهانی مدیریت زعفران اقدامی ارزشمند است

در مراسم رونمایی از چند طرح زعفرانی، رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: تشکیل سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران (OSEC) با محوریت ایران اقدامی ارزشمند است.

گفتنی است طرح تشکیل سازمان جهانی برای مدیریت بازار زعفران (اوسک) از سوی احسان مصطفوی، مدیرعامل شرکت طلای سرخ ایرانیان مطرح شده است و تبلیغات زیادی روی ان انجام شده است. اگرچه به نظر میرسد در این مرحله، دارای ایرادات فراوان شکلی و ماهوی است.

حمایت روحانی از تشکیل اوسک

سازمان جهانی مدیریه زعفران - مصطفویبه گزارش ایرنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در نهمین روز دهه فجر طی ارتباط ویدئو کنفرانس در مراسم افتتاح چندین طرح در حوزه زعفران و نخستین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران در خصوص سازمان جهانی مدیریت زعفران در تربت‌حیدریه و مشهد افزود: تشکیل این سازمان و ایجاد هماهنگی میان همه کشورهای صادرکننده زعفران امر مهمی است و معتقدیم باید جایگاه ایران در زمینه تولید زعفران به جایگاه لازم برسد.

وی با بیان اینکه محصول زعفران ایران پس از صادرات به نام کشورهای دیگر بسته‌بندی و عرضه می‌شود، ادامه داد: تشکیل این سازمان می‌تواند ایران را به جایگاه واقعی در زمینه زعفران برساند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زعفران‌کاران در کشور بخصوص در خراسان رضوی با توجه به سابقه و مرکزیت کاشت این محصول در این خطه جایگاه و اهمیت فراوان دارند گفت: گرچه برخی استانهای دیگر نیز در زمینه کاشت زعفران وارد شده‌اند اما این محصول در استانهای خراسان جنوبی و رضوی سابقه طولانی دارد.

افتتاح دو طرح زعفرانی و رونمایی از سه طرح دیگر

در این مراسم نخستین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران کشور در تربت‌حیدریه افتتاح شد. همچنین امروز از طرح کشاورزی مبتنی بر قرارداد رونمایی ‌شد که در این راستا با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، یک بانک عامل و نیز مجری این قرارداد، محصول تولیدی زعفران از کشاورزان به قیمت بالاتر از بازار خریداری و در همین راستا به کشاورزان آموزش کاشت، داشت و برداشت ارائه می‌ شود و در این راستا ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داده شده است.

رونمایی از سه طرح سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران (OSEC)، طرح سوغات ملی ایران و طرح دفاتر پیشخوان صنایع کشور در مشهد بخش دیگری از مراسم ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری بود.

توضیحات مصطفوی درباره کارخانه نوآفرینی زتجیره ارزش زعفران

مدیرعامل کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران نیز گفت: این کارخانه به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرستان تربت حیدریه قرار دارد و زنجیره ارزش زعفران از آموزش به کشاورزان، ارائه خدمات مشاوره‌ای ادوات کشاورزی و انواع کود در این کارخانه ارائه می‌شود.

سید احسان مصطفوی افزود: این کارخانه شامل کتابخانه تخصصی زعفران، موزه زعفران، آزمایشگاههای مجهز و تالار بورس تخصصی زعفران است. وی ادامه داد: نخستین صندوق سرمایه گذاری کالایی مبتنی بر کشاورزی زعفران، پسته و زیره کشور نیز در شهرستان تربت حیدریه افتتاح شده است.

جزئیاتی در خصوص اجرای طرح کشاورزی مبتنی بر قرارداد

مدیرعامل کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران با بیان اینکه بیش از ۷ تن زعفران با مشارکت بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشاورز با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال در زمینه اجرای طرح کشاورزی مبتنی بر قرارداد خریداری شده است گفت: پیاده سازی این طرح موجب اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شده است.

وی افزود: عدم توجه به حوزه‌های بین المللی در محصولاتی مانند زیره، پسته، خاوریار، فرش، فیروزه و ابریشم موجب تضعیف مالکیت ایران در این محصولات شده است و برای جلوگیری از خروج مالکیت زعفران از دست ایران تشکیل سازمان اوسک امری ضروری است که در این راستا ایجاد سامانه اصالت سنجی زعفران توسط هوش مصنوعی، صیانت از پیاز زعفران، ثبت روز ملی و جهانی زعفران نیز از اقدامات در حال انجام است.

در خصوص سامانه اصالت سنجی و یا همان عیارسنجی زعفران ایجا بیشتر بخوانید:

برگزاری جلسه در خصوص سامانه تشخیص و عیارسنجی زعفران + فیلم

درخواست ابلاغ تشکیل سازمان جهانی اوسک

مصطفوی خطاب به رییس جمهوری ادامه داد: از جنابعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور استدعا داریم دستور اجرای سازمان جهانی اوسک را که با مدیریت ایران شکل گرفته و با همکاری وزارت جهادکشاورزی قابل اجرا در ۱۱ کشور جهان می باشد ابلاغ فرمایید.

سازمان جهانی مدیریه زعفران - مصطفوی

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید