• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • مصطفوی: وجود میزان بالای زعفران در دست دولت، مانع از رشد قیمت زعفران شده بود

مصطفوی: وجود میزان بالای زعفران در دست دولت، مانع از رشد قیمت زعفران شده بود

  • توسط دنیای زعفران
  • اسفند 17, 1399
  • اخبار
مانع رشد قیمت زعفران از نظر مصطفوی

مصطفوی: خرید 4 تن زعفران تعاون روستایی کار اوسک بود!

وجود میزان بالای زعفران در دست دولت، مانع از رشد قیمت ها شده بود

مصطفوی، مدیرعامل شرکت طلای سرخ ایرانیان که ظاهرا خریدار اصلی زعفران تعاون روستایی بوده و صاحب ایده سازمان اوسک هم هست، خرید 46 تن زعفران تعاون روستایی را کار اوسک دانست. وی همچنین گفت: دولت با در اختیار قرار دادن این حجم عظیم از زعفران در انبارهای خود، عملا کنترل و نبض بازار را در دست گرفته بود و ترس از وجود این میزان از زعفران در دست دولت باعث عدم افزایش قیمت واقعی این محصول شده بود.

البته هنوز جزئیاتی درباره ماهیت حقوقی و رسمی اوسک در دست نیست و با جستجو در سایت روزنامه رسمی (مرجع ثبت آگهی های قانونی) نیز اطلاعاتی در این خصوص نمی توان پیدا کرد. اما آقای مصطفوی، ترجیح داده است جریان خبری مربوط به خرید زعفران تعاونی را اینگونه مدیریت کند. در ادامه مصاحبه ایشان با خبرگزاری ایلنا را در این خصوص میخوانیم:

مصطفوی: وجود میزان بالای زعفران در دست دولت، مانع از رشد قیمت ها شده بود

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران از خرید بیش از ۴۶تن زعفران که از سال گذشته در انبارهای دولتی ذخیره شده بود، توسط سازمان جهانی زعفران OSEC خبر داد. سید احسان مصطفوی در گفت و گو با ایلنا در خصوص علت عدم رشد قیمت زعفران و موجودی زعفران تعاون روستایی گفت: این میزان از زعفران در سال ۱۳۹۸ توسط دولت به صورت خرید تضمینی و حمایتی از کشاورزان خریداری شده و در انبارهای دولتی ذخیره شده بود.

مدیر طرح سازمان جهانی OSEC ادامه داد: دولت با در اختیار قرار دادن این حجم عظیم از زعفران در انبارهای خود، عملا کنترل و نبض بازار را در دست گرفته بود و ترس از وجود این میزان از زعفران در دست دولت باعث عدم افزایش قیمت واقعی این محصول شده بود.

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات موثر و مفید سازمان جهانی osec که به کشاورزان حوزه زعفران تعلق دارد پس از ۱۸ ماه بالغ بر ۴۶ تن زعفران دولتی توسط این سازمان خریداری شد. مصطفوی ادامه داد: این میزان زعفران خریداری شده، برای مصارف دارویی، آرایشی و بهداشتی به دیگر کشورها صادر خواهد شد.

در خصوص معامله 46 تن زعفران توسط تعاون روستایی اینجا بیشتر بخوانید:

غوغای زعفران در تالار فیزیکی بورس کالا ؛ زعفران تعاون روستایی بالاخره فروش رفت

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید