• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • دستگیری اعضای باندی که زعفران ایرانی را به جای زعفران اسپانیایی می فروخت

دستگیری اعضای باندی که زعفران ایرانی را به جای زعفران اسپانیایی می فروخت

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 25, 1400
  • اخبار

دستگیری اعضای باندی که زعفران ایرانی را به جای زعفران اسپانیایی می فروخت

ماموران پلیس و گمرک اسپانیا هفده نفر را به اتهام مشارکت در فروش زعفران ایرانی به جای زعفران اسپانیایی بازداشت کردند. این ماموران نیم تُن زعفران را نیز ضبط کردند.

به گزارش رادیوفردا از روزنامه گاردین، افراد بازداشتی همه متهم به عضویت در باندی هستند که زعفران را از ایران وارد و بسته بندی دوباره می کرد و دوباره آن را به عنوان نوعی زعفران معروف اسپانیایی می فروخت.

بازداشت ها در پایان تحقیقاتی «دو ساله» رخ داده است. پلیس پس از آن به این گروه مظنون شده است که متوجه شد چند شرکت مقادیر زیادی زعفران از ایران وارد می کنند.

طبق بیانیه پلیس اسپانیا، این گروه زعفران را پس از وارد کردن از ایران و فرآوری و بسته بندی مجدد به عنوان زعفران نوع لامانچا می فروختند که در اسپانیا بسیار معروف و شناسنامه دار است.

پیشتر علی مهرانی، بازرگان ایرانی، در مصاحبه با رادیوفردا گفته بود: «از قدیم و ندیم زعفران را به صورت فله‌ای به امارات یا هر جای دیگری می‌فرستادند برای اسپانیا. اسپانیا اینها را به اسم زعفران اسپانیا بسته‌بندی می‌کند. ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران دنیاست و باکیفیت‌ترین زعفران دنیا را دارد، ولی در واقع اسپانیا معرف این کالاست؛ در صورتی که آن زعفران اسپانیایی همان زعفران ایرانی است که در اسپانیا بسته‌بندی شده است.»

پلیس اعضای این باند را متهم می کند که برای افزایش حجم و وزن زعفران به آن زوائد گل را اضافه کرده و از رنگ هایی خوراکی استفاده می کردند که در اروپا و آمریکا ممنوع است.

در بیانیه پلیس آمده است که این اقدام باعث «ضرر اقتصادی هنگفت به صنعت زعفران اسپانیا» شده است.

زعفران گران ترین ادویه دنیاست و آن طور که گاردین نوشته است هر کیلوی آن بیش از پنج هزار پوند قیمت دارد.

پی نوشت: تولید زعفران اسپانیا کمتر از یک تن در سال است و عمده تجارت زعفران این کشور با دریافت و بازفرآوری زعفران ایران انجام می شود. لذا ادعای ضرر اقتصادی سنگین، مقداری اغراق آمیز به نظر میرسد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید