پاسخ نصفه و نیمه تعاون روستایی به انتقاد از نحوه فروش زعفران

فروش زعفران و انتقاد بی پاسخ

ماجرای انتقاد از نحوه فروش زعفران تعاون روستایی و پاسخ این سازمان چه بود؟

پاسخ نصفه و نیمه تعاون روستایی به انتقاد از نحوه فروش زعفران

طی دوهفته گذشته، انتقاداتی نسبت به نحوه فروش زعفران به یک شرکت خصوصی توسط سازمان تعاون روستایی مطرح شد که این سازمان نیز به ان واکنش نشان داد و انتقادات مطروحه را رد کرد.

تعاون روستایی که در سالهای اخیر نقش به سزایی در صنعت طلای سرخ و خرید و فروش زعفران داشته است، البته به یکی از انتقادات مطروحه پاسخ نداده و از کنار ان عبور کرد!

به گزارش دنیای زعفران، ماجرا از انجا شروع شد که حسینی، پیش نایب رئیس انجمن زعفران خراسان جنوبی اعلام کرد که “سازمان تعاون روستایی نزدیک۵۰ تن زعفرانی که از سال های قبل در انبارها باقی مانده بود را در اقدامی به یک شرکت خصوصی به شرط صادرات واگذار کرده است و دقیقا مشخص نیست که این میزان زعفران با چه سازوکار و تعهدی به آن شرکت واگذار شده و اساسا چرا باید این مقدار زعفران که معادل ۱۰ درصد تولید زعفران کشور در یکسال است به یک شرکت و یک شخص داده شود”.

اما یک هفته بعد تعاون روستایی در جوابیه ای تصریح کرد: ” که سازمان تعاون روستایی در آبان‌ماه سال ۱۳۸۸ به منظور حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان براساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی نسبت به خرید حمایتی زعفران اقدام کرده و پس از دستیابی به اهداف حمایتی تعیین شده و ایجاد تعادل نسبی در بازار، نهایتا از خردادماه سال ۱۳۹۹ به منظور ایجاد فرصت مساوی برای همه متقاضیان و شفافیت معاملات زعفران ها طی ۵۶ مرحله عرضه در بورس کالا و چهار مرحله مزایده عمومی به فروش رسیده است.

شایان ذکر است براساس بررسی‌های آزمایشگاهی زعفران موصوف از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار بوده و قابلیت مصرف در سطوح مختلف بازار داخل و خارج از کشور از جمله صنایع دارویی و فرآوری و … را دارا بوده است”.

در خصوص این انتقادات و جوابیه مربوطه اینجا بیشتر بخوانید:

پاسخ سازمان تعاون روستایی به واگذاری ۵۰ تن زعفران

توضیحاتی که کامل نیست!

با این حال این سازمان توضیح نداد که در ماجرای فروش زعفران به این مقدار زیاد، نحوه نظارت بر رفتار خریدار چگونه است؟ و چگونه این سازمان مطمئن خواهد شد که شرط صادرات در واگذاری این مقدار زعفران رعایت خواهد شد. به بیان دیگر این سازمان اکنون باید توضیح دهد که 6 ماه بعد از واگذاری، خریدار چه میزان از زعفران را صادر کرده و چه میزان هنوز در انبارهاست و آیا انحرافی در تعهدات وجود دارد یا نه؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما