حسینی مدعی شد: ایران بالاترین سرانه مصرف زعفران را دارد

مصرف زعفران- صندوق حمایت از توسعه زعفران

حسینی عضور شورای ملی مدعی شد

ایران بالاترین سرانه مصرف زعفران را دارد

حسینی: قیمت بالا برود، سرانه مصرف نصف می شود!

حسینی عضو شورای ملی زعفران در اظهارنظری مدعی شد که ایران بالاترین سرانه مصرف زعفران در جهان را دارد و افزایش قیمت زعفران باعث کاهش شدید این مصرف خواهد شد
وی در خصوص امار اراه شده به منبع خاصی اشاره نکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو زعفران دسته ۸ میلیون تومان و زعفران سوپر نگین ۱۶ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: عرضه هر مثقال زعفران با نرخ ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومان گرانفروشی است، با توجه به قیمت انواع زعفران، حداقل قیمت هر مثقال زعفران ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

به گفته عضو شورای ملی زعفران ایران بیشترین آمار سرانه مصرف در دنیا را دارد، بنابر آمار، ایران با یک گرم بالاترین سرانه مصرف را به خود اختصاص داده است و با افزایش قیمت در بازار داخل، سرانه مصرف به نیم گرم هم می‌رسد.
گفتنی است اخیرا با افزایش تلاش ها برای صیانت از قیمت زعفران و رشد ان رخی از کسبه بازار با توجه دادن به مصرف داخلی، افزایش قیمت را عاملی برای کاهش مصرف داخلی عنوان میکنند. این در حالی است که قیمت زعفران به صورت نسبی با توجه به تورم های اخیر کاهش شدید داشته است.
در خصوص تلاش ها برای افزایش قیمت زعفران ( که به اعتقاد آقای حسینی باعث کاهش مصرف در داخل می شود) می توانید اخبار زیر را بخوانید:

تسهیلات 8 درصدی زعفران به شرط خرید به قیمت مصوب!+جزئیات مصوبه شورای قیمتگذاری

گفتنی است بعد از مصوبات اخیر قیمت زعفران در بازار اندکی رشد کرده است اما همچنان قیمت دلاری زعفران بسیار پایین و حدود یک پنجمِ 10 سال قبل است!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید