• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • نظرات رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران درباره  روند قیمت زعفران

نظرات رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران درباره  روند قیمت زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 18, 1400
  • گزارش
میری: روند و وضعیت قیمت زعفران - صادرات زعفران در 10 ماهه 1400-موانع صادرات طلای سرخ

نظرات رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران درباره  روند قیمت زعفران

حمایت های میری از قیمت زعفران در یک ماه اخیر

رشد 2-3 برابری کافی نیست؛رشد قیمت ها به جای و منطقی بود

در حالی که برخی اعضای شورای ملی زعفران، عملا، در برابر روند قیمت زعفران و در برابر کشاورزان قد علم کرده و به هر روشی به مقابله با ان می پردازند، میری نایب رئیس این شورا، چندین بار در اظهاراتی منطقی از رشد قیمت ها حمایت و ان را به جا و منطقی دانسته و بر تداوم ان روند تاکید کرده است.

به گزارش دنیای زعفران، نباید چشم ها را ببندیم و وقتی فضا علیه شورای ملی منفی است، همه را با یک چوب برانیم. اگرچه شورا بدون عملکرد واقعی و صرفا با مصاحبه های خاص، عملا خود را در برابر کشاورز قرار داده است و اعتبار خود را در نمایندگی صنعت زعفران تا حدود زیادی از دست داده، اما میری نایب رئیس این شورا، عموما رویکرد منصفانه تری دارد.

وی اخیرا در جریان رشد قیمت زعفران نیز مواضع منصفانه متعددی داشت که بر از آنها را مرور میکنیم:

میری: روند قیمت زعفران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران 22 آبان ماه در مصاحبه ای درباره پیش بینی روند بازار تصریح کرد که نمی توان انتظار کاهش قیمت زعفران را داشته و گفت: با توجه به پیش بینی کاهش تولید نمی‌توان انتظار افت قیمت را داشت، همواره برآورد می‌شود که قیمت افزایش یابد یا در همین سطح باقی بماند چرا که با کاهش قیمت زعفران، تولید به دلیل شرایط خشکسالی و کمبود محصول برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد.

اینجا بیشتر بخوانید:میری: نمی توان انتظار افت قیمت زعفران را داشت +صادرات 7 ماهه مشابه 99

وی اوایل آذرماه(03/09) هم گفت: ما صادرکننده هستیم و قیمت زعفران هنوز به حد نرمال قبمت‌های جهانی نرسیده است و یا این افزایش قیمت کمی نزدیکتر به این حد شده ایم. وی همچنین از تداوم احتمالی کاهش تولید خبر داده و تصریح کرد: خشکسالی و عدم توجه دولت به کشاورزان ممکن است باعث شود تولید و صادرات زعفران در سال‌های آینده کاهش پیدا کند!

درباره روند قیمت زعفران از نظر آقای میری، اینجا بیشتر بخوانید:میری: قیمت هنوز به نرمال جهانی نرسیده/استفاده چینی ها از قیمت پایین زعفران

میری 12 آذرماه هم در مصاحبه ای گفت: میزان کاهش قیمت به حدی بوده که افزایش ۲ تا ۳ برابری هم جبران نمی کند. به گفته او، با وجود آنکه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت در بازار است؛ بنابراین با کاهش عرضه ناشی از افت تولید قیمت ها همچنان سیر صعودی دارد.

متن کامل خبر:سیر صعودی قیمت زعفران ادامه دارد+عدم تکافوی رشد 2-3 برابری

وی 17 آذرماه هم در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی رشد اخیر قیمت زعفران گفت: افزایش قیمت اخیر کاملا به جا بود چون چندین سال است که قیمت زعفران ثابت بوده حال آنکه قیمت نهاده های کشاورزی بعضا بالای 100 درصد رشد کرده و مایحتاج معیشتی کشاورزان هم افزایش شدید داشته است.

متن کامل مصاحبه:اثرات مکانیزاسیون بر کیفیت زعفران ؛ افزایش کروسین از 230 تا

حسینی -افزایش رشد بی رویه قیمت زعفران در بازار چند؟گفتنی است این در حالی است که برخی از تجار و اعضای شورای ملی اظهاراتی عجیب در خصوص رشد قیمت ها مطرح و ان را عامل افت مصرف داخلی و ضربه به صادرات و تضییع حقوق مصرف کننده دانستند! مثلا 18 آبان حسینی که به عنوان عضو شورای ملی مصاحبه میکند، حرف از “رشد بی رویه قیمت ها” زد و ان را کار دلالان دانسته و از حقوق مصرف کننده حرف زد!!! این در حالی است که بعد از چند سال افت قیمت زعفران، اقتصاد کشاورز و تولیدکننده در حال نابودی بود و اکنون نیز با افت شدید تولید، عملا  عایدی کشاورزان تغییر خاصی نکرده بلکه کاهش هم یافته است.

متن کامل اظهارات حسینی درباره روند قیمت زعفران و نقد آن در دنیای زعفران

*تذکر: تاریخ ها مربوط به زمان انتشار خبر/گزارش/مصاحبه در خبرگزاری هاست و ممکن است طرح موضوعات توسط افراد چند روز قبل انجام و خبرگزاری ها با تاخیر محتوا را منتشر کرده باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید