• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • نوسان قیمت زعفران در بورس ؛ روزهای بدی که به زعفران تحمیل می شود

نوسان قیمت زعفران در بورس ؛ روزهای بدی که به زعفران تحمیل می شود

نوسان قیمت زعفران در بورس آتی؛ از صف فروش به صف خرید

نوسان قیمت زعفران در بورس

روزهای “بدِ” زعفران در بورس؛ از صف فروش به صف خرید، هیجان و دیگر هیچ!

طی دو ماه گذشته (از اواسط مهر تا اواسط آذر)بورس و  بازار زعفران، روندی بسیار منطقی داشت و شاهد نوسان قیمت زعفران در بورس و بازار به نحو غیر منطقی نبودیم.

بازار با حوصله و بعد از دریافت اخبار و اطلاعات درباره میزان تولید و … و ارزیابی آن واکنش نشان میداد. حتی طی همان روزها هم، کمتر صف های خرید سنگین تشکیل میشد و بازار عمدتا منطقی رشد میکرد؛ یک رشد پیوسته و متناظر با واقعیت ها و بدون هیجان شدید.

اما از زمانی که برخی تلاش کردند با فضاسازی سرنوشت قیمت ها را در اختیار یک یا دو نفر جلوه دهند و آینده را به تصمیمات فردی ( و نه روند کلی بازار و عرضه و تقاضا) گره بزنند بازار روند هیجانی و عجیبی پیدا کرده است.

طی دو هفته اخیر قیمت ها افت کرد اما انچه بود یک استراحت منطقی برای ارزیابی شرایط بود. اما از دیروز بورس یکباره صف فروش شد و امروز هم با صف فروش شروع شد اما در میانه یکباره ورق برگشت و بازار اتی تا صف خرید بالا رفت!!!

تغییر حدود 4 میلیون تومانی قیمت در چند دقیقه، اصلا منطقی نیست و هر دلیلی هم که برای ان شمرده شود، نمی توان هیجان را از آن حذف کرد.

این موضوع حال بازار را بد میکند و نااطمینانی ر افزایش میدهد و روندهای منطقی را تخریب میکند. نه صف فروش دیروز خوب بود و نه صف خرید امروز!

اگر کسانی  دنبال تخریب روند منطقی بازار و گره زدن مسیر قیمت ها به پشت پرده ها و تصمیمات فردی و مافیا و …. بودند، ظاهرا موفق شدند و حال بازار را به خوبی، خراب کردند! با این حال بد، نه صف خرید خوب است و نه صف فروش! در خصوص حواشی بازار زعفران در روزهای اخیر، اینجا بیشتر بخوانید: ماجرای سود 700 میلیاردی یک نفر با خرید زعفران تعاونی

نوسان قیمت زعفران در بورس آتی؛ از صف فروش به صف خرید

نوسان قیمت زعفران در بورس آتی؛ از صف فروش به صف خرید

افت و خیز و نوسان قیمت زعفران در بورس ؛ افت تا 34 و خیز تا 36 میلیون تومان

در اثر شرایط هیجانی حاکم بر بازار، امروز شاهد نوسان قیمت زعفران در بورس بودیم به نحوی که زعفران نگین نو که در محدوده زیر 34 میلیون تومان صف فروش بود، وارد فاز صعودی شد و در برخی نمادها تا 36.5 میلیون تومان بالا رفت.

آسیب بازار هیجانی این است که سرمایه گذاران واقعی و منطقی را به مرور خارج و سفته بازان ریسکی را جذب میکند. امیداوریم که این شرایط تداوم نیابد.

نوسان قیمت زعفران در بورس ؛ گواهی سپرده

نوسان قیمت زعفران در بورس ؛ گواهی سپرده

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید