صادرات زعفران “به قطر”، نه؛ صادرات زعفران “با قطر”!

آمار ماهانه کارنامه صادرات زعفران- صادرات عفران "با قطر"

توضیحات تکمیلی درباره قرارداد زعفرانی با قطر

صادرات زعفران “به قطر”، نه؛ صادرات زعفران “با قطر”!

در حالیکه خبر قرارداد زعفرانی بزرگ با قطر به نحوی مبهم و با کلمات اغراق امیز تنظیم و بارها بازنشر شده بود، با دقت در تصاویر و اخبار بعدی، ابعاد و ماهیت این قرارداد روشن شده است. خلاصه داستان همکاری برای صادرات زعفران “با قطر” است و نه صادرات و فروش قطعی 200 تن زعفران به قطر!

به گزارش دنیای زعفران، مهمترین سوال درباره این قرارداد این بود که طرفین قرارداد چه کسانی هستند و تعهدات انها چیست؟ بعدا مشخص شد که وزارت خارجه، اتحادیه و شورای ملی زعفران در این قرارداد نقشی ندارند.

تصویر منتشرشده نشان میدهد که سیدحسام مصطفوی از شرکت طلای سرخ این قرارداد را امضا کرده است.

ابهام بزرگ دیگر این بود که ماهیت قرارداد چیست؟ قرار است 200 تن زعفران صادر شود؟ در این شرایط معمای بزرگ این بود که کشور کوچک قطر میخواهد با 50 درصد کل زعفران جهان چه کند؟ طبیعتا بحث یک قرارداد شراکتی در میان است.

در خصوص صادرات زعفران “با قطر” محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شفاف سازی کرد و تصریح کرد که قرار است این زعفران بعد از فرآوری و بسته به صورت مشترک با برند ایرانی-قطری در بازارهای جهانی توزیع شود.

صادرات با برند ایرانی قطری

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در خصوص این قرارداد صادراتی با قطر گفت: پس از سفر رئیس جمهور به قطر و پیگیری‌های مستمر در نهایت تفاهم‌نامه‌ای بین بخش خصوصی در ایران و قطر به امضا رسید. او افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه در مرحله اول ۲۰۰تن زعفران با رقمی حدود ۳۰۰ میلیون دلار در ابتدای اکتبر امسال به عنوان نخستین محموله به قطر ارسال خواهد شد.

نماینده مجلس ادامه داد: این مقدار زعفران به صورت صد درصد فراوری، در قالب محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی و یا به صورت بسته‌های چند گرمی و در حجم‌های کوچک با برند ایرانی_قطری در بازار‌های جهانی توزیع خواهد شد.

زنگنه بیان کرد: این اتفاق در نوع خود بسیار مهم و بی نظیری است و با توجه به برگزاری بازی‌های جام‌جهانی در کشور قطر این فرصت بسیار خوبی است که همه دنیا زعفران ایرانی را با برند ایران ببینند.

چراغ سبز جام جهانی به زعفران ایرانی

او تصریح کرد: با امضای این قرارداد که بزرگترین قرارداد تجاری انتقال زعفران در جهان محسوب می‌شود ضمن تثبیت جایگاه ایران به عنوان قطب اول تولید و عرضه زعفران در جهان، گام بلندی در جهت نزدیکتر کردن قیمت زعفران ایران به قیمت بازار‌های جهانی برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:   قرارداد 300 میلیون دلاری برای صادرات زعفران به قطر

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: نظر آقای میری درباره قرارداد 200 تنی زعفران | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید