هشدار نماینده مجلس نسبت به فساد در بازار زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 10, 1402
  • اخبار

برخی شرکت ها ابتدا موجب سرکوب قیمت زعفران و سپس اقدام به خرید گسترده زعفران می کنند!

در آستانه فصل برداشت طلای سرخ رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در زمینه مبارزه با فساد در بازار زعفران اخطار داد و خواستار ورود جدی رئیس مجلس شورای اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه شد.

سلمان اسحاقی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۴۳ قانون اساسی اظهارداشت: یکی از اقدامات بزرگ مجلس یازدهم در جایگاه نظارتی، استفاده از داده‌ها و اطلاعات قضایی و حقوقی بود که با حمایت مستقیم رئیس مجلس و ورود جدی وی برای مبارزه با فساد در بازار زعفران صورت گرفت چرا که این امر سبب ضرر زعفران‌کاران در کشور می‌شد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت‌هایی بودند که زعفران را با هدف صادرات در انبارهای خود نگهداری می‌کردند و سپس در فصل عرضه زعفران آنها را در بازار توزیع کرده و سبب کاهش قیمت زعفران می‌شدند و سپس زعفران‌ها را با قیمت پایین جمع می‌کردند. این ترفند که در بازارهای رسمی و غیررسمی صورت می‌گرفت موجب ضرر کشاورزان شده کما اینکه امروز هم زعفران به صورت عمده در بورس عرضه می‌شود.

اسحاقی اضافه کرد: آقای قالیباف شما از خطه خراسان هستید و می‌دانید که اقتصاد و معیشت تعداد زیادی از خانواده‌ها در این منطقه به این فصل بستگی دارد لذا از شما و وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم تا نسبت به این موضوع توجه کرده و نسبت به این موضوع تذکر دهید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اخطار می‌دهم که عرضه زعفران به صورت عمده در بازار رسمی و غیررسمی خیانت بوده و معیشت‌ زعفران‌کاران را با مشکل مواجه می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست داده های قیمت نقدی (spot price) و نحوه تهیه

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید