قیمت زعفران در بازارهای مختلف؛ بازار زعفران هم جهت با دلار

بازار زعفران هم جهت با دلار

آخرین وضعیت قیمت زعفران در بازارهای مختلف

بازار زعفران هم جهت با دلار

بر خلاف دیروز امروز بازار زعفران متعادل بود و قیمت ها رشد زیادی را تجربه نکرد. به طور کلی این روزها بازار زعفران هم جهت با دلار است.

وضعیت کلی بازار و قیمت ها:

✅ گواهی سپرده بورسی امروز هم مثبت بود و متوسط قیمت ها حدود 97 م.ت بود.

زعفران هم جهت با دلار
✅ در بازار سنتی شاخص قیمت نگین حدود 94 م.ت محاسبه شده است

بازار زعفران هم جهت با دلار
در بازار آتی 4 سررسید فعال به ترتیب با این قیمت ها تسویه شدند: 97.5، 99.5، 102 و 103 میلیون تومان(به ازای هر کیلوگرم یا 10 قرارداد)

 

دیروز مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی (آقای زینلی) پیش بینی کرد که قیمت ها تا شهریور همچنان صعودی باشد و جدود 30 درصد رشد داشته باشیم. وی البته با اشاره به بهبود بارش ها پیش بینی کرد که امسال تولید زعفران رشد کند. بیشتر بخوانید:

پیش ­بینی افزایش قیمت زعفران در سال 1403

همچنان جهت بازار با نرخ دلار تنظیم می شود اما میزان تغییرات متفاوت با دلار است به این ترتیب که در روزهای اصلاح دلار، زعفران افت کمتری دارد و در روزهای رشد دلار، رشد مناسبی را تجربه میکند.

لذا بازار زعفران هم جهت با دلار در حال افزایش است و از این محل نوساناتی نیز میپذیرد. کمبود موجودی انبارها مهمترین دلیل رشد قوی زعفران در روزهای صعودی دلار و افت ناچیز در روزهای نزولی است.

گفتنی است فشردگی قیمت های اتی در کنار چشم انداز بهبود تولید یکی از مهمترین نگرانی ها در مسیر رشد قیمت است. اما در سوی دیگر موجودی اندک انبارها و خوش بینی سرمایه گذاران به اینده باعث شده است روند قمیت ها همچنان صعودی باشد.

زعفران تولید 1402 از زمان عرضه در بورس حدود 30 میلیون تومان رشد کرده است (معادل حدود 50 درصد) و اکنون در محدوده 97 میلیون تومان است. نمودار قیمت زعفران در بورس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید