• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل ها
  • >
  • هیجان فروش بی دلیل در گواهی سپرده و فرصت طلایی خریدِ زعفران نگین، البته نه برای همه

هیجان فروش بی دلیل در گواهی سپرده و فرصت طلایی خریدِ زعفران نگین، البته نه برای همه

مروری بر چند و چون خرید گواهی سپرده و تحویل گرفتن آن از انبار

فرصت طلایی خریدِ زعفران نگین، اما نه برای همه

زعفران نگین در قالب گواهی سپرده در معاملات امروز سه شنبه 29 آبان، یک روز مانده به توقف معاملات این قرارداد به 7.5 میلیون تومان هم رسید تا فرصت خریدی استثنایی برای کسانی ایجاد شود که می توانند وارد فرآیند تحویل از انبار شده و البته مشتری مناسبی برای فروش زعفران دارند.


به گزارش دنیای زعفران و چنانچه در تصویر بالا مشخص است، قیمت زعفران نگین در قالب گواهی سپرده تعاون روستایی مشهد، به 7.5 میلیون هم رسید اما گواهی سپرده نگین شرکت زرین تربت در محدوده 8 میلیون تومان در حال نوسان است. با توجه به قیمت های بالای 10 میلیونی قیمت زعفران نگین (البته امسالی)، در بازار با در نظرگرفتن شرایط و آشنایی با فرآیند دریافت از انبار و البته فروش، این یک فرصت استثنایی برای خرید و کسب سود 25 تا 30 درصدی محسوب می شود. اما حتما به این نکات توجه کنید:

نو و کهنه:

  • زعفران تحویلی در قالب این قرارداد توسط هر دو انبار زعفران سال قبل (اصطلاحا کهنه) است که با قیمت کمتری خریداری می شود اما عموما در بازار پس از تمام شدن فصل برداشت، تفاوتی بین زعفران نو و کهنه قائل نمی شوند.
  • طبق گفته برخی فعالان زعفران در مشهد به دنیای زعفران، مخصوصا اگر شکل ظاهری زعفران تحویلی از نظر درشتی و قلمدار بودن مناسب باشد قیمت خرید بسیار مناسب خواهد بود.

فرآیند دریافت:

  • فرآیند دریافت به این شکل است که بعد از خرید در بورس، از کارگزاری خود می خواهید که درخواست تحویل را صادر و برای انبار فکس کند. بعد از طی مراحل اداری، حدود یک روز، می توانید زعفران خود را دریافت کنید.
  • ضمنا اگر مایل به دریافت سریع زعفران نبودید می توانید از انبار بخواهید که زعفران را به صورت اماننی برای شما نگه داری کند. حداقل انبار زریت تربت حیدریه این امکان را فراهم کرده است. هزینه انبارداری 15 هزار تومان به ازای هر کیلو در یک ماه است.
  • آدرس و شماره تماس انبارها را از سایت بورس کالا، زبانه انبارها دریافت کنید.

خلاصه:

خلاصه آنکه به نظر می رسد فشار فروش در بورس و کاهش قیمتها در روزهای پایانی فعالیت گواهی سپرده نگین آبان 97، بیش از انکه واقعی و تحلیلی باشد به خاطر ناآشنایی فعالان بورسی با صنعت زعفران، هراس از کهنه شدن محصول و مخصوصا ترس از فرآیند تحویل و نیاز به بلندشدن از پشت سیستم ها است! اگر شرایط فوق را دارید و فرد یا بازاری را هم برای فروش مناسب محصول می شناسید، از این فرصت خوب استفاده کنید.

البته!

البته ریسک های بنیادین بازار همیشه وجود دارد. مثلا ممکن است (به احتمال ضعیف) در اثر افت شدید نرخ دلار قیمت زعفران به محدوده سال قبل برگردد و شما مجبور شوید زعفران نگین را به همان قیمت خریداری شده و در محدود 7.5 تا 8 میلیون تومان بفروشید و هزینه های انبار و رفت و امد را ضرر بدهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید