جهش قیمت ها در روز رکوردشکنی های پوشال

تحلیل کوتاه مدتی بازار زعفران در روزهای زوج/ شنبه 17 فروردین 97

جهش قیمت ها در روز رکوردشکنی های پوشال

همزمان با روند صعودی قیمت زعفران در بازار نقد، معاملات بورسی زعفران (آتی، گواهی سپرده) نیز وارد یک روند صعودی شده است به گونه ای که پوشال به محدوده 8.5 تا 9 و نگین به محدوده 11.7 تا 13 رسیده است. قیمت ها در حالی نزدیک شدن به مقاومت  خود است و در صورت عدم تحول در عوامل بنیادین، انتظار رشد قیمت ها و عبور از مقاومت ها، سخت است.

پوشال؛ ثبت دو رکورد در یک روز

در معاملات امروز شنبه، پوشال آتی خرداد بیشترین رشد قیمتی را به حدود 3 درصد ثبت کرد و برای اولین بار به 9 میلیون تومان رسید.

همزمان در گواهی سپرده نیز، حجم معاملات از 140 کیلوگرم فراتر رفت تا یک رکورد دیگر نیز در معاملات امروز برای پوشال ثبت شود. در ابتدای معاملات امروز، تمام سفارشات فروش در قیمت های پایین به یکباره جمع شد و در ادامه معاملات در محدوده صف خرید ادامه یافت. به خاطر حجم بالای معاملات در لحظات اولیه و قیمت منفی در این لحظات، قیمت پایانی رشد اندکی را ثبت کرد.

تحلیل: پوشال در حال نزدیک شدن به مقاومت 9 میلیون تومان است. در صورت عبور از این سطح می تواند به مقاومت بعدی خود نزدیک شود. برای تحلیل این موضوع باید عوامل بنیادین در جدول پیش نگر پیگیری شود. روند فعلی صرفا در اثر نوسانات فصلی است و بعید است بدون تغییر در عوامل بنیادین، مقاومت 9 به راحتی قابل شکستن باشد.

در بازار نقدی نیز، قیمت نسبت به زمستان سال گذشته، بیش از یک میلیون تومان رشد کرده است و اکنون در نزدیکی 8.8 قرار گرفته است.

نگین؛ عقب ماندگی گواهی سپرده

درباره نگین نیز، بازار آتی و همچنین نقد شاهد رشد قیمت ها بود. البته دو نماد گواهی سپرده، منفی بودند تا متوسط قیمت نقد به قیمت گواهی سپرده برسد. البته در بازار نقد، قیمت انواع تاپ زعفران نگین (اتویی و سوپرنگین)، رو به افزایش است. محدوده قیمت ها در نگین از 11.7 تا 13 است. مقاومت نگین نیز در محدوده 13.5 است. البته پیش بینی روند نگین با توجه به حبابی بودن قیمت ها، کمی سخت است. در جدول پیش نگر درباره عوامل بنیادین، میان مدت موثر بیشتر بحث خواهیم کرد.

اخبار صنعت و بازار

خبر جدیدی از سوی بورس کالا و یا اهالی صنعت منتشر نشده است. مهمترین موضوع زمزمه هایی است که از بازار نقد درباره کاهش عرضه و رشد قیمت ها به گوش می رسد.

آربیتراژ

اگر خواستید در معاملات فردا وارد فرآیند آربیتراژگیری شوید، ترکیب های آتی سررسید فروردین با قراردادهای گواهی سپرده بهترین بازدهی معادل را به شما خواهد داد. البته این مشروط به آن است که فردا بتوانید در قیمت های پایانی امروز معامله کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید