توزیع 2 تن پیاز زعفران تعاونی بین کشاورزان گچساران

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 9, 1399
  • اخبار
پیاز یا بنه زعفران

مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو تن پیاز زعفران با قیمت تعاونی برای کشت در اختیار کشاورزان مناطق روستایی گچساران قرار گرفته است.

به گزارش دنیای زعفران و به نقل از خبرنگار بازار، الیاس تاج الدینی عصر سه شنبه در محل جهاد کشاورزی استان در جمع خبرنگاران افزود: امکان کشت زعفران در استان در مناطق خشک به دلیل نیاز به آب کم و امکان بهره وری در خاک‌های فقیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۹  چهار هکتار از اراضی شهرستان دنا و بویراحمد زیر کشت زعفران رفت، گفت: این امر برای اولین بار در استان انجام شد و در آن سال، میزان برداشت زعفران در هر هکتار پنج کیلوگرم بود.

تاج الدینی اظهار داشت: زعفران از محصولاتی است که هزینه کشت آن کم بوده و قیمت فروش و درآمد خوبی دارد.

وی با بیان اینکه با انجام طرح های مطالعاتی مشخص شد این محصول را می توان در برخی مناطق گچساران کشت کرد، گفت: محصول کشت شده به صورت نیمه تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کار آموزش کشاورزان در روستاهای هدف با برگزاری کلاسهای آموزشی با حضور کارشناسان انجام شد.

امیدوار افزود: عملیات کشت زعفران در گچساران، آغاز شده و تا آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: این طرح به توسعه پایدار در روستاها کمک می کند و با مشارکت بنیادمسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و سایر دستگاه‌های متولی طرح توسعه پایدار روستایی در استان اجرا می‌شود.

سطح زیر کشت زعفران در آذربایجان غربی 17 درصد رشد کرد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید