کاهش دما تا 10 درجه در شرق و هشدار به زعفران کاران خراسان

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 5, 1399
  • اخبار
خرید حمایتی زعفران در خراسان شمالی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت پنج‌شنبه 8 آبان تا ظهر جمعه 9 آبان، کاهش دما و وزش باد در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش بینی می شود که اثر آن سرمازدگی است، .

کاهش دما تا 10 درجه در شرق و هشدار به زعفران کاران خراسان/آلودگی هوا در تهران و 3 شهر بزرگ

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در سواحل خزر کاهش نسبی دما و وزش باد به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی پیش‌بینی می‌شود همچنین از امروز تا چهارشنبه در گیلان و مازندران بارش پراکنده داریم.

* هشدار به زعفران کاران خراسان

وی با اشاره به نفوذ هوای سرد و کاهش دما در شمال شرق کشور توضیح داد: از سه شنبه ۶ آبان تا جمعه ۹ آبان کاهش 6 تا 10 درجه ای دما در شمال کشور پیش‌بینی می شود؛ از اوایل وقت پنج‌شنبه هشت آبان تا ظهر جمعه  9 آبان کاهش دما و وزش باد در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش بینی می شود که اثر آن سرمازدگی است، توصیه می شود در خراسان شمالی تسریع در برداشت و انبارداری سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز،  تجمیع کلونی های زنبور عسل و تامین خوراک زمستانه در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین در خراسان رضوی باید تسریع در برداشت سیب و انار در مناطق شمالی استان و برداشت زعفران برای کاهش خطر سرمازدگی گل و در استان خراسان جنوبی تسریع در برداشت زرشک و زعفران و روشن کردن آتش و دود در مزارع زعفران در دستور کار باشد.

* افزایش غلظت آلاینده ها در تهران و 3 شهر بزرگ

وی با بیان اینکه دریای خزر امروز و فردا مواج است، اضافه کرد: از سه شنبه ۶ آبان تا پنجشنبه در جنوب شرقی کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از پنج شنبه ۸ آبان تا یکشنبه هفته بعد به سبب پایداری هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود .

اصغری توضیح داد: افزایش غلظت آلاینده ها در تهران، اراک، کرج و اصفهان تا اواخر وقت یک‌شنبه 11 آبان ادامه دارد که درصورت افزایش ترددهای درون شهری به ویژه در کلان شهرها، امکان افزایش نسبی آلاینده ها تا حد ناسالم برای گروه های حساس و در مناطق پرتردد در حد ناسالم برای همه گروه‌های سنی وجود دارد که توصیه می شود کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر، به ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در 4 روز آینده صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۷ و ۱۳ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید