پرداخت کامل در خراسان رضوی، وعده پرداخت در خراسان شمالی

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 17, 1399
  • اخبار
خرید توافقی - انبار بورسی زعفران

دو خبر از پرداخت 30 درصد پول کشاورزان در طرح خرید حمایتی

پرداخت کامل در خراسان رضوی، وعده پرداخت در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از پرداخت ۳۰ درصد مطالبات زعفران‌کاران این استان که محصول خود را به دولت فروخته‌اند خبر داد.

محمدرضا اورانی روز یکشنبه به ایرنا گفت: در اجرای طرح خرید حمایتی زعفران، ۱۲ هزار و ۴۸۳ کیلو گرم از این محصول راهبردی توسط دولت از کشاورزان این استان خریداری شد.

وی افزود: در این راستا چهار هزار و ۵۰۰ کشاورز محصول خود را به دولت تحویل دادند که در مجموع میزان مطالبات آنان هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شیوه خرید زعفران از کشاورزان، ۳۰ درصد مطالبات کشاورزان به حساب آنان واریز شده و بقیه نیز طبق توافق صورت گرفته پرداخت خواهد شد.

خرید حمایتی زعفران کشاورزان از نیمه آبان ماه امسال آغاز شده بود و دولت تا پایان ۳۰ آذر ماه این میزان زعفران را خریداری کرد. با توجه به اینکه در این طرح، هدف اصلی، خرید حمایتی محصولات، مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت محصول و متضرر شدن کشاورزان بود، حجم خرید، مد نظر قرار نداشت و بیشتر حمایت از کشاورز مورد توجه بود.

محصول امسال در ۲ سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلو گرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلو گرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری شد.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۹۰۰ هکتار بود که از این سطح بیش از ۳۲۰ تُن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۲ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

پرداخت ۳۰درصد وجوه زعفران کاران خراسان شمالی طی چند روز آینده

همزمان خراسان شمالی رییس سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی از پرداخت ۳۰درصد از مبلغ خرید زعفران از زعفران کاران این استان خبر داد.

جلیل رمضانی در گفت و گو با ایسنا گفت: براساس قراردادی که با کشاورزان منعقد شده قرار بر این شد از زمان انعقاد قرار داد تحویل زعفران به سازمان تعاون روستایی تا دو هفته ۳۰ درصد مبلغ خرید به آن ها تحویل داده شود.

وی افزود: طی چند روز گذشته مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به جذب و ۲۹ درصد مبلغ خرید زعفران به کشاورزان گروه اول پرداخت شد.

رمضانی ادامه داد: علاوه بر آن در روز پنج شنبه هفته گذشته نیز رقم هفت میلیارد تومان جذب شد که طی دو سه روز آینده مبلغ ۳۰ درصد همه کشاورزان پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: میزان خرید زعفران خشک از کشاورزان دو تن و ۲۰۰ کیلوگرم بوده است که ۹۰ درصد آن نگین زعفران و ۱۰ درصد پوشال آن بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق برآورد انجام شده رقم ریالی خرید زعفران از کشاورزان ۲۸ میلیارد تومان بوده که تلاش می شود ۷۰ درصد باقی مانده نیز به زودی پرداخت شود.

به گفته وی طبق قرارداد ۷۰ درصد باقی مانده باید طی سه ماه به کشاورزان پرداخت شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید