• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • زعفرانکارانی که تولید زعفران بالایی دارند یکباره زعفران خود را وارد بازار نکنند / سود ۷۰۰ میلیارد تومانی زعفرانکاران نیشابور

زعفرانکارانی که تولید زعفران بالایی دارند یکباره زعفران خود را وارد بازار نکنند / سود ۷۰۰ میلیارد تومانی زعفرانکاران نیشابور

تعاونی روستایی فقط زعفران امسالی خرید می کند/سطح زیر کشت زعفران در شهرستان نیشابور را ۴ هزار و ۵۲۰ هکتار

به گزارش دنیای زعفران ,معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در جلسه هماهنگی خرید زعفران از زعفرانکاران نیشابور  ضمن اعلام آمادگی کامل این مدیریت و ادارات وابسته و تابعه جهت خرید حمایتی زعفران توسط دولت گفت: قیمت اعلامی زعفران توسط دولت، بعنوان قیمت پایه است و دولت قصد دخالت در خرید زعفران، توسط بازار را ندارد.

آقای علی مبارکی افزود: هدف از خرید حمایتی زعفران توسط دولت، حمایت از تولیدکنندگان این قشر و   تثبیت قیمت آن در بازار است تا از ضرر احتمالی زعفران کاران زحمتکش پیشگیری شود.

تعاونی فقط زعفران امسالی خرید می کند

وی در ادامه افزود: خرید حمایتی زعفران توسط دولت طبق دستورالعمل ابلاغی که مصوبه شورای اقتصاد است در ۱۲ مرکز در سطح استان و با مباشرت سازمان تعاون روستایی و اتحادیه مذکور و در راستای حمایت از منافع کشاورزان با حضور دستگاه‌های نظارتی وانجام آزمون دقیق توسط خبره محلی، ناظر دولتی و آزمایشگاه‌های مورد تاییدانجام خواهد پذیرفت و نیشابور یکی از این مراکز خرید است.

مبارکی در ادامه تصریح کرد: فقط زعفران تولیدی سال جاری از کشاورزان تولیدکننده و زعفرانکاران نیشابوری و غیره خریداری خواهد شد و زعفران واسطه‌ها تحت هیچ شرایطی توسط دولت خریداری نخواهد شد و مرجع نهایی جهت تشخیص و تعیین نوع و درجه زعفران، آزمایشگاه است.

بیشتر بخوانید :

پیش بینی برداشت ۲۲ تن زعفران خشک از مزارع زعفران قاینات / اعطای تسهیلات جهت تولید زعفران ارگانیک

مدیر جهاد کشاورزی همچنین بیان کرد: خشکسالی‌های سنوات گذشته و تغییر اقلیم باعث کاهش تولید بین ۴۰ تا ۵۰ درصد محصول زعفرانکاران نیشابور شده و با این حال هنوز به اوج تولید گل نرسیده ایم و احتمالا طی ده روز آینده شاهد تولید وعرضه حداکثری در شهرستان باشیم.

مبارکی با اعلام این که عمر متوسط مزارع زعفران شهرستان بین ۵ تا ۶ سال است، سطح زیر کشت زعفران در شهرستان نیشابور را ۴ هزار و ۵۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: مزارع زعفران نیشابور جوان است و ارزش سرمایه گذاری در این حوزه را دارد. امسال پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص عاید زعفرانکاران نیشابور شود.

سود ۷۰۰ میلیاردی زعفرانکاران نیشابور

وی تصریح کرد: در گذشته هدف صرفا تولید بود و ما در بازاریابی مشکل داشتیم، ولی امروزه تولید در کنار بازاریابی اهمیت بالایی دارد.

وی از زعفران کاران خواست کسانی که تولید بالایی دارند محصول خود را به یکباره وارد بازار نکنند تا تغییرات قیمتی باعث ضرر و زیان احتمالی آنان نشود.

لازم به ذکر است که تولید زعفران استان خراسان رضوی حدود ۳۲۰ تن است و می‌توان گفت بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تولید زعفران کشور با دستان زحمتکش زعفران کاران این استان به ثمر می‌نشیند.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید