• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • دستور وزیرکشاورزی به تعاونی روستایی به صحن علنی مجلس کشیده شد/ ادامه اعتراضات به مصوبه زعفرانی وزیرکشاورزی

دستور وزیرکشاورزی به تعاونی روستایی به صحن علنی مجلس کشیده شد/ ادامه اعتراضات به مصوبه زعفرانی وزیرکشاورزی

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 10, 1401
  • اخبار
دستور وزیرکشاورزی به تعاونی روستایی

دستور وزیرکشاورزی به تعاونی روستایی اعتراض تند نمایندگان خراسان را به همراه داشته است

به گزارش دنیای زعفران ، پس از گذشت چندین روز از دستور وزیرکشاورزی به تعاونی روستایی در خصوص تغییر شرایط خرید حمایتی کماکان اعتراضات به این تصمیم ادامه دارد. در این راستا ، نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشاوری خواست که اجازه ندهد حقوق بیش از 500 هزار کشاورز زعفران کار تضییع شود.

محسن زنگنه در تذکری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) گفت: اتفاقاتی در تعاونی روستایی و جهاد کشاورزی رخ داده که حتی در دولت قبل نیز شاهد آن نبودیم؛ بعد از اینکه تعاون روستایی 23 تن زعفران کشاورزان محروم را خریداری کرد آیین نامه خود را تغییر داده و فقط سه هزارم درصد محصول زعفران تحویل داده شده را مشمول قیمت گذاری کرد.

وی اضافه کرد: آقای ساداتی نژاد مراقب باشید که چه کسانی طرف مشورت شما هستند؛ دو سال تلاش کردیم که شر مافیای زعفران را از سر کشاورزان کم شود؛ پس مراقب باشید آنها مجدد نظراتشان را به شما تحمیل نکنند.

کنایه زنگنه به مشاوران زعفرانی  وزیر کشاورزی

این نماینده مجلس همچنین گفت:  کسانی که به وزیر کشاورزی مشورت می دهند که زعفران مردم محروم را با 2 الی 3 هزار دلار در خارج از کشور می فروشند. وزیر کشاورزی به این موضوع ورود کرده و اجازه ندهد حقوق بیش از 500 هزار کشاورز زعفران کار تضییع شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس یازدهم نیز با انتقاد از اقدامات تعاون روستایی در خرید محصول زعفران گفت: تعاون روستایی باید براساس معاهده، قرار و بیعی که انجام داده عمل کند.

نماینده کاشمر : تنها 3هزارم درصد زعفران های تحویلی به تعاونی واجد شرایط مدنظر وزیر می باشد !

به گزارش دنیای زعفران ، جواد نیک بین در نشست علنی روز چهارشنبه ۹ آذرماه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی و ماده ۲۲ آیین نامه داخلی در باب دستور وزیرکشاورزی به تعاونی روستایی گفت: تخلفات متعدد در حوزه کشاورزی و تبعیض های ناروا توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس یازدهم در خصوص دستور وزیرکشاورزی به تعاونی روستایی ادامه داد: بخش تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی تخلفاتی را انجام داده است، تعاون روستایی اعلام محصول زعفران کاران را با ۴۱ میلیون تومان خریداری می کند، اما بعد از اینکه مردم محصول خود را به تعاون روستایی تحویل داده اند و نتایج از آزمایشگاه بیرون آمد، شرایط خرید زعفران تغییر کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: تعاون روستایی حسب دستور وزیرکشاورزی به تعاونی روستایی شرایط خرید زعفران را خاص و ویژه کرده است و ۳ هزارم درصد از زعفران های تحویل داده شده شرایط خرید با قیمت ۴۱ میلیون تومان را داشتند، یعنی زعفران کاران کشور ضرر کرده اند. از قیمت قبلی خود ماندند، همچنین نتوانستند به قیمت واقعی محصول خود را بفروشند.

وی تصریح کرد: به چه بهانه ای تعاون روستایی این اقدام را انجام داده است؟ این تعاونی اذعان می کند که برخی از کشاورزان محصول سال گذشته! خود را ارائه داده اند، و ما می گوییم آن مسئولی که زعفران سال گذشته را تحویل گرفته، باید موآخذه شود، چرا زعفران کاران کل کشور را متضرر می کنید؟

وزیر کشاورزی طی اقدامی عجیب شرایط خرید حمایتی زعفران را تغییر داد! / آیا دستور وزیر به گذشته نیز عطف خواهد شد!؟

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: خرید حمایتی ۲۱ تن زعفران در خراسان رضوی تا 8 آذرماه | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما