با پایان جوسازی رقم خورد؛ سقوط آزاد قیمت زعفران بورسی به کانال 47

سقوط آزاد قیمت زعفران بورسی

با پایان جوسازی و موج سواری رقم خورد

سقوط آزاد قیمت زعفران بورسی به کانال 47

قیمت زعفران بورسی در گواهی سپرده که خود را تا مرز 50 میلیون تومان بالا کشیده بود، بعد از دو روز افت، امروز قویا نزولی شد و شاهد سقوط آزاد قیمت زعفران بورسی به کانال 47 میلیون تومان بودیم.

به گزارش دنیای زعفران، این سقوط در پی رشد قیمت در یک هفته اخیر رقم خورد. رشد اخیر قیمت ها عمدتا در اثر فضاسازی برخی رخ داده بود و قیمت های واقعی زعفران در بازار سنتی بدون تغییر بود.

این همان تلاطم های مهرماهی بازار زعفران است که پیشتر درباره آن و لزوم احتیاط صحبت کرده بودیم (تحلیل هفتم مهرماه 1402را روی سایت بخوانید: تحلیلی بر روند قیمت و معاملات زعفران در بورس و بازار؛ دوره احتیاط؟)

به صورت کلی  در مهرماه بازار کم عمق و پرتلاطم و پیش بینی ناپذیر است و موج سواری و شایع ه­سازی ها نیز بر این تلاطم می افزاید.

البته تلاطم ها در بورس چندین برابرِ بازار نقدی است. چرا که در آنجا افراد آگاه ترند و عمق معاملات بیشتر است. اما در بازار آتی شاهد افت سنگین قیمت ها بودیم و در گواهی سپرده نیز قیمت ها کاهش شدید را تجربه کرد. سقوط آزاد قیمت زعفران بورسی در معاملات چهارشنبه  نتیجه برخی موج سواری های پیشین و رشد کاذب قیمت ها بود.

نمونه ای از موج سواری در بازار کم عمقِ مهرماه

یک نمونه از موج سواری ها که اهالی بورس را به اشتباه انداخته بود اعلام قیمت های نجومی توسط برخی کانال ها بود.  متاسفانه برخی افراد در کانال های خود با هدف ایجاد جو روانی، انواع جدیدی از زعفران ابداع و قیمت های نجومی برای ان اعلام میکنند و بعد از رسیدن به اهداف خود آن را حذف میکند.

بر همین اساس یک کانال نسبت معروف اخیرا قیمت زعفرا کهنه را تا 60 میلیون تومان بالا برده بود. به این صورت که به یکباره حرف از  سوپرنگین آسِ اول فصلیِ رویالِ صادراتی 😇😇 با قیمت 60 میلیون تومان مییزنند. در حالیکه چنین محصولی در بازار وجود ندارد و معامله نمی شود بلکه عمده معاملات نگین در بازار در بازه 47 تا 49 انجام می شود.

نمونه دیگر جوسازی ها نیز مربوط به قیمتگذاری پیشدستانه زعفران نو است که بر اساس قیمت گل نوبرانه انجام شده است و طبیعتا با شروع فصل برداشت از اواخر مهر تعدیل می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید