• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • گزارش هفتگی: قیمت زعفران نقدی بورس دوباره به مرز 80 میلیون تومان رسید

گزارش هفتگی: قیمت زعفران نقدی بورس دوباره به مرز 80 میلیون تومان رسید

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 27, 1402
  • گزارش
قیمت زعفران نقدی بورس

قیمت زعفران نقدی بورس دوباره به مرز 80 میلیون تومان رسید

جدال اتی شهریور 403 با 100 میلیون تومان

قیمت زعفران نقدی بورس دوباره به مرز 80 میلیون تومان رسید تا امیدهای زیادی برای عبور از این سطح و فتح فله های جدید در اسفندماه زنده شود.

به گزارش دنیای زعفران در حالیکه چهارشنبه گذشته متوسط قیمت زعفران نگین نو در بورس در کانال 77 میلیون تومان بود، در انتهای این هفته این عدد به محدوده 79 میلیون تومان رسیده است.

به صورت دقیق تر قیمت نقدی زعفران در بورس به این صورت است: هم اکنون سه نماد در کانال 80، 4 نماد در کانال 79 و 4 نماد در کانال 78 قرار دارند.

قیمت زعفران نو بعد از نوسانات دیماه، طی 10 روز اول بهمن ماه رشد قابل توجهی را ثبت کرد و تا مرز 80 میلیون تومان رشد کرد اما نتوانست از این سطح عبور کند.

اکنون در آخرین روزهای این ماه، دوباره قیمت ها به این سطح مهم رسیده اند.

وضعیت بازارهای نقدی سنتی و آتی

اگرچه قیمت زعفران نقدی بورس یا همان گواهی سپرده طی دیماه نوسانی بود و در نیمه اول بهمن تا 80 رشد کرد اما بازار سنتی و زعفران کهنه از ابتدای دیماه به صورت مداوم روند صعودی داشته است.

می توان گفت بازار زعفران – به صورت کلی، زعفران نو و کهنه در بازار سنتی و بورس- از ابتدای دیماه روند صعودی داشته است اما درباره زعفران نو بورسی، این روند خود را بیش از همه خود را در نیمه اول بهمن نشان داد.

قیمت زعفران نقدی بورس

اما در بازار آتی نماد جدید یعنی سررسید شهریورماه از نیمه بهمن ماه وارد بازار شد. این نماد کار خود را در مرز 100 میلیون تومان شروع کرد و بعد از نوساناتی هم اکنون نیز در همین سطج است و با 100 میلیون تومان درگیر است.

تمام این قیمت ها – قیمت 80 میلیونی زعفران نگین نو و قیمت 100 میلیونی یک نماد اتی- برای اولین بار تجربه می شوند. پیشتر در تحلیلی گفته بودیم که زعفران در فصل برداشت (پاییز) به اندازه کافی رشد نکرده و به کاهش تولید واکنش نشان نداده است:

قیمت زعفران واکنش کافی با افت تولید نشان داده است؟

بعد از فصل برداشت و از ابتدای دیماه این کم واکنشی در جال جبران است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید