رقابت دسر زعفران در شهر توریستی زعفرانی ترکیه

دسر زعفران

رقابت دسرهای زعفرانی در شهر توریستی زعفرانی ترکیه

سومین جشنواره دسر زعفران در کارابوک برگزار شد

بنیاد فرهنگ و گردشگری شهرستان زعفران‌بولو در استان کارابوک ترکیه مسابقه «پخت غذا و دسرهای زعفرانی» را برگزار کرد. این رقابت در شهر تاریخی زعفران بولو (سافران بولو) برگزار شد که یک شهر توریستی در ترکیه است و به خاطر کشت محدود زعفران به این نام شهرت یافته است. جالب است که ترک ها با وجود تولید اندک زعفران با برگزاری چنین جشنواره هایی، هم به مصرف بیشتر زعفران و هم گردشگری غذایی خود کمک می کنند اما در کشور ما این موضوعات عمدتا مغفول است.

به گزارش خبرگزاری اناتولی، مسابقه «پخت غذا و دسرهای زعفرانی» در چارچوب سومین جشنواره زعفران و با هدف معرفی هرچه بیشتر و بهتر این گیاه معجزه آسا در شهر زعفران‌بولوی استان کارابوک ترکیه برگزار شد. در مرحله فینال این مسابقه که به همت بنیاد فرهنگ و گردشگری شهرستان زعفران‌بولو برگزار شد، به ترتیب 15 و 13 شرکت‌کننده در بخش دسر و خوراکی‌ها به رقابت پرداختند. شبنم ارگودر، نماینده اتحادیه آژانس های مسافرتی ترکیه (TÜRSAB) در استان زعفران‌بولو در این رابطه گفت: “گردشگری گاسترنومی از جایگاه مهمی در صنعت توریسم برخوردار است. از این رو به منظور کشف طعم‌های جدید با استفاده از اسانس زعفران این مسابقه را برگزار کردیم. غذاها و دسرهای زعفرانی از سوی هيئت داوران 16 نفره چشیده و رتبه بندی شد. در بخش «غذا» نور کارا اغوز با «فرسکوی قارچ» و در بخش دسر نیز خدیجه کارادمیر با « اوج لذت» نفر اول شدند”.

دسر زعفران

سفران بلو کجاست؟

شهرستان سفران‌بلو از توابع استان کارابوک که در فهرست میراث فرهنگی جهان (یونسکو) نیز جای دارد. نام این شهر از گیاه زعفران گرفته، با موزه فضای باز شامل کاروانسراهای دوره عثمانی، حمام، مسجد، چشمه، پل ها، هتل ها و مهمانخانه ها و خانه های 3 طبقه با 6-8 اتاق با توجه به نیازهای روزمره زندگی طراحی و خانه های سنتی زیبایی در آن ساخته شده است.

موقعیت شهر سافران بلو محل برگزاری رقابت دسر زعفران و غذاهای زعفرانی در ترکیه

سفران‌بلو مربوط به قرن 18 و 19 و اوایل قرن 20 میلادی است و در طول ایام عید با پرشدن 100 درصدی هتل هایش با ظرفیتی در حدود 8 هزار تخت به رکودی دیگری در بخش گردشگری دست یافته است. این شهر که در بین بیست شهر تاریخی که به بهترین نحو حفظ شده است جای گرفته است با نام شهر حفاظت شده در طول تعطیلات روزانه میزبان 75 هزار تروریست بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید