تحویل زعفران به انبار بورسی ؛ آموزش گام به گام

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 1, 1398
  • آموزشی

برای تحویل زعفران به انبار بورسی چه کنیم؟

فرآیند تحویل زعفران به انبار، آدرس انبارها، استاندارد پذیرش، هزینه ها و نکات مهم

برای تحویل زعفران به انبار بورسی ، کافی است مراحل زیر را طی کنید و به نکات مهم بدی توجه کنید.

.1محصولم قابل پذیرش هست؟

اطمینان مناسبی کسب کنید که زعفران تولیدی (یا خریداری شده) شما قابلیت پذیرش انبار را دارد. زعفران باید تولید 1398 باشد. استاندارد زعفران در جدول زیر امده است. البته تعیین این ویژگی ها بدون تجهیزات ممکن نیست و لذا در این زمینه باید با تجربه شوید و مظنه به صورت تجربی دستتان بیاید. لذا مجبورید تجربه کنید تا روال کار آزمایشگاه و انبار دستتان بیاید.

استاندارد زعفران - تحویل زعفران به انبار بورسی

.2 مراجعه به انبار:

به یکی از انبارهای زعفران در تربت حیدریه، مشهد و یا بیرجند مراجعه کنید (آدرس ها در تصویر زیر و سایت دنیای زعفران، بخش آموزش گواهی (به روزرسانی آن) و سایت بورس کالا هست)

نام، شماره تماس ، ظرفیت و آدرس انبارهای بورسی زعفران -به روزرسانی دیماه 1398

.3 پرداخت هزینه ارزیابی و کسر محصول:

به ازاي هر محموله به وزن حداكثر 4 كيلوگرم، 180 هزار تومان بابت هزينه خدمات انبار ها براي ارزيابي كالا و نمونه گيري پرداخت می کنید. در صورت تحويل محموله هاي با وزن بيشتر از 4 كيلوگرم توسط مشتري به انبار، هزينه ارزيابي به تناسب براي هر محموله محاسبه و دريافت مي شود. 3 گرم از محصول هم بابت ارزیابی کسر می شود.

4. توزین و تحویل محصول:

محصول شما توزین شده و تحویل گرفته می شود اما برای پذیرش نهایی باید منتظر نتیجه ارزیابی باشید.

.5 پاسخ ارزیابی را 2 روز بعد دریافت کنید:

مدت زمان لازم جهت ارزيابي كالا، حداكثر دو روز كاري پس از زمان دريافت كالا ميباشد كه در اين مدت كالا در قرنطينه انبار باقي ميماند و امكان عودت آن به مالك كالا در زمان قرنطينه وجود ندارد.

.6هزینه انبارداری چقدر است؟

از روزی که زعفران شما پذیرش می شود هزینه انبارداری برای شما محاسبه می شود. روزانه یک تومان به ازای هر گرم. یعنی ماهانه 30 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم. این مبلغ تا روزی که زعفران را در بورس بفروشید بر عهده شماست و زمان فروش از مبلغ دریافتی شما کسر می شود. بعد از فروش، هزینه انبارداری بر عهده خریدار است. ضمنا ماليات بر ارزش افزوده هزينه انبارداري نيز به ميزان9 %هزينه انبارداري كسر و به انباردار پرداخت ميگردد.

7. سررسید:

یادتان باشد، اگر محصول را در بورس نفروختید، تا ابد در انبار قابل نگهداری نیست و حداكثر زمان نگهداري كالا تا سررسيد نماد انبار ها به تاريخ 30/08/99 خواهد بود. آن موقع انبار برای دریافت محصول جدید به مرور تخلیه می شود.  

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید