• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • حسینی: در ماجرای اوپک زعفران ، برخی به دنبال مقاصد شخصی هستند

حسینی: در ماجرای اوپک زعفران ، برخی به دنبال مقاصد شخصی هستند

  • توسط دنیای زعفران
  • اسفند 26, 1399
  • اخبار
حسینی درباره احتمال کاهش قیمت زعفران تا فصل برداشت 99

یک عضو شورای ملی زعفران مطرح کرد

در ماجرای اوپک زعفران ، برخی به دنبال مقاصد شخصی هستند

در حالیکه اوایل این هفته، زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه با حضور در محل کارخانه زعفران مصطفوی و دفتر پیشخوان زعفران از ایده اوپک زعفران حمایت و شورای ملی زعفران را به باد انتقاد گرفته بود، دیروز یک عضو هیات رئیسه این  شورا در مصاحبه ای، ضمن انتقاد از ایده اوپک زعفران گفت: برخی به دنبال تشکیل نهادهای جدیدی هستند تا از طریق آن بتوانند به مقاصد خود دست پیدا کنند. تشکیل اوپک زعفران برای ما هیچ منفعتی ندارد و تنها موجب می‌شود که اطلاعات تولید کشور در اختیار رقبا قرار گیرد.

انتقاد صریح از  پیشنهاد تشکیل اوپک زعفران

علی حسینی در گفتگو با ایلنا به پیشنهاد تشکیل اوپک زعفران اشاره کرد و گفت: «برخی به دنبال تشکیل نهادهای جدیدی هستند تا از طریق آن بتوانند به مقاصد خود دست پیدا کنند. تشکیل اوپک زعفران برای ما هیچ منفعتی ندارد و تنها موجب می‌شود که اطلاعات تولید کشور در اختیار رقبا قرار گیرد.» این مقام بخش خصوصی در پایان توصیه کرد به جای تشکیل نهاد‌های جدید به دنبال ایجاد صنایع فرآوری و توسعه بازار خارجی باشیم تا این محصول ارزشمند به صورت فله‌ای از کشور خارج نشود و ارزش افزوده آن نصیب خودمان شود.

این در حالی است که زنگنه نماینده تربت از ایده اوسک دفاع کرده و از لزوم تغییر ساختار شورای ملی سخن گفته بود. اینجا بیشتر بخوانید:

بازگشت زنگنه با انتقاد از شورای ملی، حمایت تام از اوسک و تلاش برای راه اندازی تعاونی ملی زعفران

حسینی در خصوص وضعیت بازار صادرات و آمار رشد صادرات هم توضیحاتی ارائه کرد. علی حسینی با اشاره به افزایش صادرات زعفران در سال جاری گفت:« آمار گمرک نشان از افزایش ۳۵ درصدی صادرات زعفران در ماه‌های اخیر دارد. در ظاهر افزایش حجم صادرات زعفران خبر خوبی است، اما با نگاه کارشناسی متوجه خواهیم شد اتفاقی که در حال رخ دادن است به زیان بازار صادراتی این محصول است.»

نگاهی تردیدآلود به رشد صادرات زعفران

وی با یادآوری اینکه اقتصاد جهان در شرایطی است که تقاضای بسیاری از محصولات کاهش یافته افزود: «در این شرایط باید به افزایش صادرات زعفران به دیده شک نگاه کرد و به دنبال عاملی غیر معمول بود. این درحالی است که برخی از تجار برای تامین ارز واردات کالاهای پرسود، دست به فروش زعفران در بازار جهانی با قیمت نازل زده‌اند.»

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: «این افراد زعفران را در بازار جهانی با قیمت داخل کشور عرضه می‌کنند تا از ارز آن برای واردات کالاهای پر سود و منفعت بهره‌ ببرند. این افراد سودجو، حتی برای آن نیز آگهی می‌کنند و با تبلیغات قیمت زعفران کشور را نزولی کرده‌اند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید