تولید محصول ضد افسردگی با استفاده از زعفران در ایران

رشد قیمت زعفران پوشال در بورس

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ما محصولی با نام “سافرونیکا” ساخته‌ایم که یک محصول ضدافسردگی بوده و از گیاه زعفران ساخته شده است و مجوز خود را نیز از اداره کل فرآورده‌های طبیعی طب سنتی دریافت کرده است.

به گزارش دنیای زعفران روح‌اله عامری؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان “سیناپژوهان سلامت” در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در “ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی” اظهار کرد:‌ محصول شاخص این شرکت دانش‌بنیان که در پارک علم و فناوری مشهد مستقر است، “سافرونیکا”  است که یک محصول ضدافسردگی بوده و از گیاه زعفران ساخته شده است و مجوز خود را نیز از اداره کل فرآورده‌های طبیعی طب سنتی در سال 1399 توانسته اخذ کند.

عامری خاطرنشان کرد: فرآورده دارویی سافرونیکا شامل 60 عدد کپسول است که می‌تواند نیاز شما را برای 15-20 رو برآورده کند. هر کپسول محتوی 175 میلی‌گرم عصاره استاندارد زعفران (0.7 درصد کروسین معادل 3.5 میلی‌گرم کروسین در هر کپسول) است.

وی تصریح کرد: در این شرکت بحث تولید ماده اولیه آن را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم یک واحد تولید ماده اولیه عصاره پودری استاندارد زعفران را راه‌اندازی کنیم که در ادامه، این محصول تبدیل به دارو می‌شود. علاوه بر آن، شرکت توانسته است فرآورده‌های جانبی زعفران مثل عصاره‌های پودری استاندارد به عنوان ماده اولیه دارو و صنایع غذایی و بهداشتی را در بازار داخل و خارج از کشور عرضه کند.

سافرونیکا یک داروی طبیعی است

به گزارش دنیای زعفران؛ “سافرونیکا” یک فرآورده دارویی طبیعی حاوی عصاره زعفران (استاندارد شده با ترکیب موثره کروسین) است. این فرآورده در حمایت و پشتیبانی از عملکرد صحیح سیستم عصبی موثر است؛‌ از این‌رو نقش بسزایی در کنترل و بهبود بیماری‌های با منشا ضعف عصبی از قبیل افسردگی‌های حاد، آلزایمر، پارکینسون، MS و … دارد. این محصول به سبب بالا بودن سطح آنتی‌اکسیدانتی بدن، تأثیر به‌سزایی در پیشگیری و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و گرفتگی عروق دارد.

خواص و کاربردهای درمانی “سافرونیکا” شامل حمایت و پشتیبانی از عملکرد صحیح سیستم عصبی، کاهش علائم افسردگی، ضداضطراب و افسردگی و سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانت است.

دستور دفتر مقام معظم رهبری جهت ورود ستاد اجرایی فرمان امام خمینی به صنعت زعفران

توسعه کشت زعفران در لرستان / زعفران صنعت زنبورداری لرستان را ارتقاء خواهد داد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید